måndag 11 mars 2013

Sicken rolig helg vi har haft....


                                                                Äntligen framme








                                                              Frukost med Tage







                                              Här skriver han autografer i flygande fläng





I fredags eftermiddag åkte vi på tur till Stockholm för att träffa våra söner med familjer och gå på Magnus Ugglas show på Börsen, alltså Ekstams och vi.
På fredagen hämtade Ekstams upp oss, det var deras tur att köra, vi brukar köra varannan gång. Karin och jag satt i baksätet och fnissade och tjåkade hela tiden ...gubbarna satt framme och glodde på bilar som de brukar.Men de har ett öra mot oss också, för de kommenterar rätt vad det är det vi säger.
Vi stannade till i Nyköping för att fika lite , vi var kaffesugna så vi sa att vi stannar inte på Grossen där, för där är det automatfika...så vi stannade till på Ica Maxi istället, men ta mig tusan om det inte var automatfika där med...gott men så jädrans varmt.
Karin och jag gick in på Maxi för vi behövde lite förnödenheter, jag skulle ha ögonsminksborttagare och Karin skulle ha lite dryck. Vi kom ut med några böcker, lakritsgodis, chips,ostbågar och lite annat smått och gott.
När jag skulle betala så skulle jag dra mitt kort...naturligtvis så drog jag fel kort, drog coopkortet så det stoppade upp hela systemet....
Men vi åkte vidare in mot hufudstaden, vi skulle bopå Quality Hotel Spa  i Nacka, det ligger precis bredvid Sickla köpcentrum. Alldeles förträffligt och precis utanför går bussarna mot centrum var tionde minut.
Vi hade beställt högt upp och nära hissen, så det fick vi. på åttonde våningen och precis vid hissen, kanonbra.
Karin och jag slängde in väskorna i en vådlig fart och begav oss till köpcentrat...gubbsen var så trötta så de var tvungna att vila...
Vi gick runt i affärerna och fyndade lite här och lite där.....Jag köpte en fin grön skjorta på Åhlens av alla ställen...samt lite mer, ett par blommiga byxor på KappAhl  mm. Karin köpte en snygg jumpers på Gina.
När vi gått en stund så ringde vi till männen så de kom ner så vi kunde gå och äta, vi var rätt hungriga, Karin och jag hade hittat en asiatisk restaurang som såg trevlig ut. Vi år riktigt god mat där. Så vi blev görmätta, det var stora portioner...
Sen gick vi upp på våra rum, drack lite vin och pratade en stund, när klockan var 21,00 så gick var och en in till sig och så somnade vi som småbarn.
På lördagen kom familjen Stenmark och åt frukost med oss. Jättekul. Tage var så mysig och smaskade och åt han också. Det var mycket barn på hotellet...tydligen var det fullbelagt.
Sedan när vi ätit så åkte Stenmarks hem till sig och vi åkte in till stan. Där möttes vi upp igen vid 11,30 för att fika ihop, det var Erik och Veronica, Per och Tage samt vi gamla. Vi smaskade i oss lite gofika på Vetekatten, ett gammalt anrikt mysigt fik...Tage klämde nästan i sig en hel bulle och lite kex , han matade farmor lite också. Lilla Lollo var hemma och grejade lite. Sedan skulle vi gå och köpa badbyxor till Tage.
Himmel vad vi fick leta...men till slut hittade Chrille ett par på Lindex i Gallerian nånstans. Vi gick åt varsina håll allihopa för man vill ju se på olika saker. Chrille och jag fick ta med oss Tage och handla lite själva.
När vi var på HM så hittade vi en t-shirt med Nalle Puh på till Tage, han blev görglad och satt och pussade på den  en stund, så den fick han ju förstås och en mössa med smurfen på....han ville ha fingervantar så det fick han...små, små  jättesöta vantar.
När vi skulle leta på gubbarna innan vi mötte upp barnen, så gick Karin och jag på Drottninggatan och småpratade, rätt vad det var så dök Ankis föräldrar med bihang upp där...så festligt. Så då småpratade vi ju en stund med dem.
Vid halvtretiden så bröt vi upp och var o en åkte hem till sitt. Per,Erik och Veronica skulle komma in ingen vid 17 tiden för att ta en öl innan vi gick på Uggla..
Vi vinkade och pussade lite på Tage innan de åkte.
Vid 17 tiden åkte vi tillbaka till city igen och gick till ett ställe som hette Harry B James och tog en öl innan vi gick till Börsen.
Vi hade köpt en Boxholmsost till Uggla som vi släpade med oss dit och vi  hade skrivit ett litet brev. Vi lämnade den till hovästaren när vi kom dit.
Maten var görgo och vällagad, fantastiskt till så många. Showen var riktigt bra och det var ett riktigt hålligång, helst när han drog av ett potpurri på sina gamla slagdängor, det var även en hel del nytt som var bra och lättlyssnat.
Döm om vår förvåning när det var tack och finalapplåder, då dök han upp med osten och brevet på scenen, det var ju kul!!
Jag köpte skivan från konserten och fick den signerad i ett huj efter showen, jag hade tänkt ta ett kort, men jag fick be Henry för vakterna bara slet fram oss och körde iväg oss....jösses..
På söndagen åkte vi t till Stenmarks och hade det lite mysigt ihop innan vi åkte mot det gamla kära Boxholm igen.
Tage är så himla go och det märks att han känner igen oss och vill vara hos oss. Chrille och jag låg i lekrummet på golvet och lekte och fnissade med Tage, vilken tur vi hade att han vaknade ur sin lilla tupplur när vi kom.
På hemvägen stannade vi till vid ett litet loppis i Nyköping och där fanns det en hel del smått och gott...jag köpte några glas, förstås, och ett glasfat. Karin köpte fina glas, så nu kan vi findricka .......hos varandra....
Nu är det måndag morgon och jobbvecka med mycket på tapeten enligt kalendern.....den kommer att gå fort och det hoppas jag för idag är det görkallt -18 grader nu på morgonen, så nu vill jag ha blidväder och Vår...
Men ha en fin dag och njut av solskenet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar