söndag 3 mars 2013

Söndagkväll igen....


Schlagerbönorna...




Pysselflickorna


Söndagspyssel till påskgodis



Gubbsen med mina glasögon...





Vilken rolig helg vi har haft. Vi har haft pyssellördag med grannflickorna och det var jättekul. De är så himla rara. Vi pysslade och fikade och hade det allmänt trevligt. Nu tror jag att de törs komma hit själva och "leka" lite.
På lördagskvällen så skulle Petterssons komma hit och vi skulle se på melodifestivalen, vi och vi...i alla fall Anki och jag. Våra rara män satt i det andra rummet och provsmakade på olika sorters whisky som mannen har på lager.
Först åt vi oxfilé och gratäng och god sallad. Petterssons hade varit med Hugge på boxningsmatch så  Anki var här på morgonen innan de åkte med en göööörstor oxfilé och jag skulle göra i ordning maten till de kom. Jag blev görnervös att jag skulle förstöra det fina goda köttet, men jag stekte det i ugnen efter kokbok och konstens alla regler med termometer och allt. Det blev riktigt bra och gott och mört.
Vi hade tagit på oss mellostassen, våra paljettklänningar , så vi var riktigt uppstassade när det blev schlagerdags. När jag skulle läsa  och titta på ett kort, så hittade jag inte mina läsglasögon (jag har 4 par)...då hade gubbarna tagit dem och satt och lste på sina whiskysaker...hahaha...
Chrille gjorde i ordning varsin fördrink till maten och den var jättegod, han kan han min man,
jag har sovit så himla dåligt den nhär veckan, förbannade fullmåne, jag har vaknat klocj´kan 02,30 varenda natt i 4 nätter och inte kunnat somna om...himla tråkigt. I går natt vaknade jag 02,10 låg och vred mig en stund, men sen gick jag upp. Dammade av hela undervåningen och dammsög så jag var klar fram på mörakvisten med det.
Idag har vi ju varit på Vasaloppet hela dagen, efter det blev det 5-milen och under tiden hann vi med tvättstugan, frukost, middag och nu är mannen på fackmöte och jag har pysslat lite. Jag tror att vakennätterna har hunnit ifatt mig lite, jag har sovit till och från hela eftermiddagen.
Men i morgon är det måndag igen och jag börjar veckan med möte måndag och tisdag....sen är det ju onsdag och då är ju veckan nästan gången....en dag kvar till fredag och då åker Ekstams och vi till den stora staden och ska bo på hotell och gå på Magnus Uggla med våra söner. Jättekul....Min lille son ringde på skypen precis nu när jag satte mig att blogga lite, så jag pratade med honom en stund. Härligt....de små barna.....jag blir alltid varm i hjärtat av glädje när jag pratar med honom.
Jösses...nu kommer nog snart tvättmaskinen upp i genom golvet, fy fanken vad den lever om.....
Bäst att jag går och tittar till om det är klart för upphängning...
Ha det fint....hoppas...hoppas våren är på väg lite nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar