tisdag 19 mars 2013

Mer snö....


Snart är det PÅSK







Döm om min förvåning när jag klev upp idag och såg att det snöade igen...meeeeen nu kan det vara nog, lite värme vill vi ha nu.
Jag pratade med en kille på tåget häromdagen så där som man gör ibland om vädret och jag sa, optimist som jag är, att det blir säkert en varm sommar i år när det har varit så kallt i vinter. näää då, sa han, det var lika kallt om inte kallare förra året och vilken skitsommar det blev.....
Jaja...det blir som det blir, men det blir ju inte minusgrader hoppas jag.
I går jobbade jag på mitt vanliga jobb hela dagen, fullt ös hela dagen, en massa inköp som vi skulle fixa, det gick bra, men jag var inte hemma förrän efter kl 17 och då var det snabbt iväg till KF. Men jag träffade på en dam som hade så ont i sitt ben när hon klev av tåget, så jag sa till mannen som hämtade mig att jag sett att hon gick så illa, så jag sprang ner och mötte henne så vi kunde skjutsa hem henne, men det fick vi inte. Inte heller skjutsa ner henne till läkaren. Men jag ringde hem till hennes dotter och fick tag i hennes måg så de skulle se till henne.
Sedan var det bara hem och hämta papprena och iväg till parketten, det var invigning av ombyggnationen. Det hade blivit så fint och en jättebra akustik. Alla bjöds på tårta och kaffe.
det var en av grannflickorna som klippte av bandet, det gjorde hon med bravur,
I helgen har det varit lugnt, jag slängde ut mattorna i fredags när jag kom hem, men jde fick hänga till söndagsmorgonen, orken tröt på lördagen.
Vi var hos brorsdottern med sambo och firade sambons födelsedag med en hel massa gott. Jättetrevligt!
På kvällen var det meningen att vi skulle ha gått till ett par bekanta och hälsat på men frun i huset var sjuk så det blev inställt.
Vi fick hjälp att klippa våra äppelträd  på lördagen, det blev himla bra nu får vi se om de bär frukt i år.
I söndags gick vi tipspromenaden och efter det så var jag så pigg så då STÄDADE  jag, sedan var vi och handlade lite i Mjölby, åt på Eataliano och sedan plockade jag i ordning tvätten och så hade den dagen gått....
Idag är det möte hela dagen och lite annat.......
Hoppas på en fin dag för alla och att det slutar snöa....!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar