måndag 1 april 2013

Påskledighet






                                                    Kortet till Erik, idé från Dawns stamping





                                                                        Insidan




är ju underbart att ha.
Det skulle bara  kunnat vara liiiite varmare, annars kan man ju inte klaga på vädret, det är ju kanonväder med strålande  sol och igår var det 12 grader plus i solen .
I Torsdags på skärtorsdagen jobbade vi heldag för vi ska få vara lediga klämdagen. Jag fixade med påsklunch åt oss allihopa på jobbet, gjorde jansson  och lite sill och smått och gott. Det var uppskattat och det är alltid kul att göra något kul för sina arbetskamrater. Det var meningen att jag skulle jobba sent men en arbetskamrat till mig kom och sa att hon kunde vara kvar så då hann jag med ett annat tåg och kom hem kl 17 istället för 18, det är en himla skillnad.
Mannen och jag handlade lite på kvällen och jag var ju tvungen att göra mig i ordning till Blåkulla....
Vi lagade till ris med curry och banan och mumsade i oss på kvällen, med varsin öl till.
På fredagen var vi hos min kära moder alla syskon med bihang, det är roligt att träffas allihopa , vi har ju tre dagar på året som är vikta för träff.....långfredag, moderns födelsedag och juldagen. Det är tur, annars skulle det aldrig bli av.
Vi var 20 personer i mammas tvåa, men finns det hjärterum så finns det stjärterum och ta mig tusan det gör det verkligen.
Lillasyrrans små töser var med och de är ju bara för härliga, de busade runt och grejade med allt.
Vi åt rökt regnbåge och romsås, marinerad fläskfile potatis och sallad och mormorsgurka och jag vet inte allt.
Massor med godis hävde vi i oss också, minsta systern och man jobbar på cloetta, så vi var väl försedda.
Lillan hade gjort en jättegod tårta med maräng och nötter. Alltså jag var knökmätt när´vi ätit.
Lillans dotter ska åka till Ullared nu i april, hon har aldrig varit där...vilken lyckost!!! Jag hoppas att hon hittar massor med grejer och kläder.
På hemvägen slank vi in på XXl ute i Tornby, det var MANNEN som ville, inte jag, han skulle köpa sig en jacka, men vem kom ut med paket....det var väl undertecknad. Jag fick tag i ett par joggingskor, som jag tyckte var bra, så dem köpte jag ju. Halva priset var det visserligen 399:-.....
På påskaftonen jobbade mannen så jag var ensam hemma på dagen och strök tvätt, lagade lite påskmat men bara till oss två och hade det allmänt skönt och gött.
På kvällen var vi hos Petterssons och åt räkor, ost och bröd. Det var verkligen gott, istället för allt det feta.
När vi var på väg dit så kom Familjen Ekstams åkandes i sin bil och stannade och tog upp oss. De skulle till sina vänner och fira påskafton men Henry kände sig inte så bra, så han tog bilen. De skjutsade oss ner till Petterssons.
Petterssons var lite dävna efter långfredagen, de hade varit på en redig fest och var lte slitna efter det, men vi hade jättetrevligt, vi spelade Geni och Vem vet Mest ända till klockan var halv 12. Då var vi görtrötta allihopa så då knallade mannen och jag hem. Det är väldigt skönt med vänner som man kan vara som man är med....bara hänga lite...
I går var vi bjudna till Erik på kalas, han hade gjort påskmat och bjöd på. Han hade gjort köttbullar som var så himla goda och alldeles precis lika runda och stora allihopa, jag har aldrig sett på maken.
Han fyller år idag egentligen men hade kalaset igår. Vi hade en jättetrevlig eftermiddag där.....
Idag vet jag inte vad vi ska göra....kanske blir det en liten utflykt med bilen...vi får väl se....solen skiner idag med och jag är kaffesugen så ini trint nu.....bäst att sätta på Arvid....eller om det var löfbergs som jag öppnade sist...
Ha en fin fortsättning på helgen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar