måndag 4 februari 2013

Här har vi haft en häääärlig helg...

En lycklig farmor med sin ögonsten!!!
Finaste Tage!!!
Den började i fredags då jag blev upphämtad i Linköping av Per och lille Tage. Den lille kötten hade precis vaknat när de hämtade mig och han var glad som en solstråle och skrattade och tjuttrade hela tiden. Vi for ut till Ikea och handlade lite, det finns ju inga mataffärer mitt istan precis. Men när vi handlat så blev vi lite hungriga och då åt vi lite på Chilli inne på Ikanohuset, Tage fick lite burkmat som han smaskade i sig. Innan vi åkte hem till Boxholm så hälsade vi på hos modern, det var så kul för hon blev så glad och vi försökte ta kort med mobilen, vi är ju 4 generationer nu, det är ju roligt. Några kort fick vi till i alla fall. På kvällen så kom Anki upp till oss och vi tittade på en film ihop allihop, det var Niceville, en film baserad på en bok som heter så så vi båda läst. Mannen och Tomas var på whiskeymässa i Linköping, så Per, Tage, Anki och jag mumsade på tacos och lite pocorn och godis istället. Lördagen hade vi bara till roligheter, promenader, mys med Tage och fika hos Anki på em. Plankstek på kvällen. På kvällen var Tage görpigg och ville inte sova, istället så dansade han med sin farmor till mina gamla dansbandsschlagers....vi hade så mysigt. På söndagen hade vi lite kalas på efermiddagen för mannen som fyller år i morgon faktiskt, men han jobbar natt den här veckan så vi fick fira lite i förväg. Per och Tage åkte hem framåt eftermiddagen när den lille blev trött och ville sova. Han hade sovit nästan hela tiden när de åkte på E4.an, skönt för honom, han hade ju varit krasslig på förmiddagen och fått medicin mot det så han var säkert lite trött av det också.Men han hade roligt på kalaset och hälsade på alla och charmade alla. Idag har jag ringt flera gånger och nu är han bättre igen, skönt!! När jag var och handlade i dag efter jobbet så gick jag in på blomsteraffären, jag måste ju han nåt litet till den lille mannen i morgon bitti. Han har ju fått present men i alla fall. Väl inne på blomsteraffären hittade jag en vit papegoja som jag köpte och satte i fönstret, den var jättehärlig. Sedan smsade jag till Tage och sa att nu har farmor köpt en papegoja som vi kan leka med nästa gång....Per ringde och undrade om jag inte var riktigt riktig...hahaha...den ser precis ut som en riktig papegoja faktiskt. Nu ska jag ta och gå och lägga mig....orkar inte vara uppe och se på Dicte...spelar in det. God natt och ha en fin natt så får vi se om det är mer snö i morgon, hoppas det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar