söndag 24 februari 2013

Hemma igen ...

Efter en alldeles underbar helg tillsammans med familjen Stenmark. Jag vet att alla tycker att deras egna barn och barnbarn är det bästa som finns och det är samma med mig. Men mina ÄR det bästa som finns.....vi har haft det jättekul och vädret har varit underbart. Igår var vi på brunch på något litet fint ställe som hette Sundby gård, tror jag i alla fall. Det var jättemysigt...god mat och fin utsikt över en liten isbelagd sjö där folk åkte långfärdsskridskor och skidor. Tage var på ett solskenshumör och mumsade och åt han också, visserligen,på egen medhavd mat men i alla fall. På kvällen var föräldrarna på bio och Tage och jag var ensamma hemma en stund,vi lekte, åt mat och badade och vips var föräldrarna hemma igen. Lille Tage har ögoninflammation , lille plutten, men han är lika solig och glad ändå, det måste ju vara görjobbigt när det klistrar igen sig så fort han sovit en stund. Hoppas det går över fort nu. Idag har vi varit ute och gått en stund , det var ett kalasväder och jag blev genomsvett i solskenet... Jag tog bussen hem vid 13.30 och var hemma här vid kl 17, det gick fort som bara den tyckte jag. Den lille mannen jobbar natt den här veckan, det är,inget kul, han är trött och trött hela tiden och jag går på morgonen innan han kommit hem sedan när jag kommer hem så hinner vi bara äta så,ska han snart gå igen...ja jösses.... Nu ska jag släcka lyset och ta en date med JB.....han behöver nog inte sanda så mycket ikväll.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar