lördag 9 februari 2013

Tar en liten paus...

Ett dubbelkort...
Helenas kort....med Carinas gamla ljusmanschetter ...
i smörgåstårtefixandet. Jag blev så himla sugen på smörgåstårta igår så jag ringde till Anki och frågade om det var ok att jag gjorde det till ikväll....vi ska ju se på melodifestivalen tillsammans. Det var det, så nu håller jag på med det. Medan mannen sover, jag tvättar och fixar och donar lite, jag älskar lördagsmorgnar när jag får vara vaken alldeles ensam en stund, utan att ha några tågtider att passa, såååå himla skönt. Det är ju så tyst och lugnt ute också. Snön ligger alldeles vit på backen, orört, ingen som skottat ännu, det är så vackert. Jag gillar snön men det törs jag knappt säga för alla jag pratar med så är de så trötta på den och vill att det ska bli vår. Men vår i februari....det är ju inte normalt....framåt mars kan det börja våras, talgoxarna kvittrar om vår så fort det blir plusgrader. Det är härligt. Jag vill att våren ska stanna när den ändå kommer, jag tycker att våren är en stressig tid, allt som ska hinnas med, då syns allt damm och bröte igen som har legat i dunkel under vintertiden. MEN, jag har i alla fall fixat tågbiljett till Stockholm framöver för att kunna umgås med son, sonson och sonhustru över en helg. Det ska bli sååå kul!! Bara det inte är snöstorm då, för då går väl inte tågen alls. Idag ska vi åka till stan och gå på resemässa en stund. Vi ska även köpa oss en ny skrivare, den vi har är totalt värdelös, skriver inte alls och säger att det är elfel på färgpatronerna som är nya och var gördyra. Förbannade skitskrivare! Jag använder ju skrivare när jag scrappar lite och blir galen när det inte funkar. I helgen ska jag göra några kort, jag har vänner som fyller i februar, samt en syster och systerdotter minsann. Igår gjorde jag ett kort till vår vän Helena, hon fyller 50 idag, men hon vill inte fira fast ett litet kort får hon i alla fall!! Den här veckan har vi haft det roligt på jobbet, vi fick tillbaka ett utskick som hade fått fel postnummer så vi har suttit och handskrivit maaaassssor med adresser.....det är rätt roligt när det händer lite saker...det gick så bra så. Vi har fått en ny trevlig arbetskamrat efter vår kollega som gick i pension förra veckan. Hon är jättego. Förresten har vi fått två nya, vi har en ung tjej som också är nyanställd som fixar med våra konferenser osv. Jättegullig! Roligt tycker jag och eftersom vår chef har slutat så får vi en ny i dagarna. Jag tyckte mycket om min föregående chef men jag tycker mycket om den som kommer också. Det blir två helt olika ledarstilar, det är jag säker på. Den här veckan har gått som på räls.....fort fort. Undrasa om det är åldern som gör det, när man var ung så tyckte man ju aldrig att det blev fredag, nu är det bara måndagar och fedar i veckan ju. Jag hinner inte med allt som borde göras.....jag gör det som är roligast först...i den här åldern har man inte så mycket måsten. Men nu får jag börja gå till simhallen igen och det ska jag göra....gillar att simma och basta. Mina leder har blivit mycket bättre nu när jag började med nyponpulvret, äckligt som fasen, men bra!! Hoppas det håller, det kanske är tron bara men då är det ju bra ändå. Jag fortsätter så länge tron håller, det är så äckligt så jag tar en tesked honung i glaset när jag rör ihop det.Det är som att dricka vetekli i vatten...uuurrk! Nu ska jag fortsätta med smörgåstårteriet... Ha en fin helg....och mamma om du läser det här: Ha det så gött och bilden på oss 4 generationer blev så rolig tycker jag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar