fredag 15 februari 2013

Fredag...friday....fräcka fredag...

kalla det vad du vill men skönt är det...två härliga lediga lata (nåja, lite måste jag väl) dagar framför mig i alla fall. Veckan har gått fort och det har varit som vanligt, ganska mycket möten och kvällsmöten. Igår var jag i Norrköping med 2 andra kollegor och vi var på konferens om Gem(ensam)hetssamhället, det handlade om äldres ensamhet och lite forskning på det. Konferencier var Susanne Axäll, på Godkväll. Hon var jättebra och vi fick lämna in lappar till fråga Doktorn, som de drog lappar sedan och de frågor som de drog fick ett pris, min fråga/påstående drogs först , men jag min dumme skalle hade inte skrivit namn...så typiskt, men det kvittade ju. Vi hade ju bröllopsdag, min lille man och jag igår också, det var 9 år sedan som vi svor trohetseden. Himmel o pannkaka vad tiden går. mannen uppvaktade mig med ett hjärta i silver i en liten kedja att ha runt halsen, jättefint. Jag har även gjort lite allahjärtans kort och skickat några. Idag fick jag åka akut till tandläkaren för igår kväll så bet jag av en tand längst bak i munnen och det var vidrigt. Jag fick ringa till dem så fort de öppnade och jag fick komma kl09,40, det var ju skönt. Men efersom jag hade så ont så lagade han inte idag utan gjorde det lite provisoriskt så den 28 ska jag dit och fixa till det. Himmel, hur mycket kommer inte det att kosta. Det märks att man börjar bli gammal,det rasar lite här och där, jag har aldrig några nya hål utan det är gamla lagningar sedan jag var barn som går sönder. Men lite tur hade jag i alla fall, mannen skjutsade mig han hade en tid kl 10,50 så det ordnade ju sig. Tågen går ju som hej kom och hjälp i dessa dagar. Jag har ju sån skräck så jag fick migrän och har sovit i flera timmar i eftermiddag. I morgon ska vi till svågern han fyller år och på kvällen ska vi få finbesök av Ekstams, det ska bli kul. Hoppas att det inte regnar i helgen så man kan gå ut lite. Nästa fredag har jag semester och då ska jag åka till TAGE....så kul det ska bli...lille, lille Tage, farmor längtar efter honom och hans föräldrar förstås! Ha nu en fin helg...ikväll blir det greksallad till På spåret, bäst att ta det lugnt med gaddarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar