tisdag 29 januari 2013

Tisdag idag igen...

Fin fika , men inte i Vadstena utan i Eksjö...
och det är veckans bästa dag...då är det onsdag i morgon och sedan är det ju snart fredag igen....och helg. Den här helgen ser jag särskilt framåt emot. Kanske att Tage med far och mor kommer ner och firar lite med oss. Hoppas, hoppas...!! Jag har i alla fall bakat färdigt, det blev 3 sorter i söndags när jag ändå höll på, apelsinsnitt,bondkakor och sockerdrömmar. Nu har jag sju sorter om jag räknar pepparkakorna. Jag ska bara baka tårta i helgen, jag ska göra fruktstubben med ananas och citron, den är frisk och god. I söndags var vi i Vadstena och finfikade samt att vi var på ÖB och inhandlade en massa nödvändigheter. ÖB är bra, där finns det mesta. Vi var även hos vår potatisbonde som har en gårdsbutik där man brukar kunna gå in och handla även när han inte är där, men nu är det slut med det för det finns ju folk till allt. Nu har de brutit sig in och tagit pengarna som man lägger där i kassaskrinet osv. Är det inte förbannat onödigt!! Så´nt blir jag så besviken på. Men vi fick i alla fall köpa potatis, de kom så lagon promenerandes på vägen. På kvällen kom min broder Börje med fru och fikade och pratade bort en stund, det är så kul när de kommer. Nu ska jag snart gå på KS-möte, vi hade gruppmöte igår kväll. John Blund har varit riktigt flitig med sanden nu ett tag så jag har kunnat sova ordentligt. Idag vaknade jag tidigt, så jag har hunnit städa badrummet nu på morgonen också. Ha en fin tisdag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar