söndag 27 januari 2013

Ljuvliga söndagsmorgon....

Kortet jag pysslade ihop igår, modellen från Dawnsstampingstudio
Insidan
Synd bara att det betyder att det är måndag i morgon igen. Men hugaligen vad veckorna går. Den här veckan har gått i en vådlig fart tycker jag. Samtidigt som jag knaappt minns vad som har hänt....jösses kan det vara åldern? Det är väl egentligen tur att man tycker att tiden går fort, då har man väl en tillvaro som man trivs med. I onsdags var jag hemma rätt så skapligt på kvällen, vid 17-tiden och skulle inte vara ppå möte förrän kl 18 så då drog jag min dumme toka till med att baka två sorters kakor innan jag gick iväg igen. Jag hann precis förutom att diska , det fick jag göra när jag kom hem. Min lille man fyller ju år den 5:e så då tänkte vi ha lite kalas på söndagen, han jobbar ju natt den 5:e. Jag kan tycka att det passar bra med kaffe och kakor en söndag. Men jag vill ha i alla fall 5 sorters kakor, så jag får dra till lite idag med. I fredags så hämtade mannen upp mig i Linköping, jag var där på ett seminarium angående Skolnärvaro/frånvaro, intressant. Jag hade fått tid till massage på seneftermiddagen och mannen fick tiden före mig, så då hann jag att springa till Clas Olsson, Cervera och Yves Rocher. Vår termometer har slutat att fungera, såååå himla irriterande, så det inhandlade jag en ny,en ny plättlagg (Tage gillar plättar), vad i hundan en plättlagg kostaade 567 kronor, men nu är den min. Sen var jag tvungen att ha lite handkräm, mina händer är så torra så de svider, det fanns hos Yves,samt lite rynkkrämer till trynet, ja inte så jag ska få nya rynkor utan för att jag ska trolla bort de gamla.....Så nu så, ska jag väl bli finer. På kvällen gjorde jag plankstek och vi åt och mumsade så jag fick ont i magen. Lite choklad och "På spåret" på det,så orkade vi inget mer. Igår städade vi ordentligt här i huset och mannen tog ut och piskade alla mattorna i snön, så nu är de som nya. Sedan åkte han skidor och jag bakade bullar. Jag pysslade lite på eftermiddagen sedan , men sen fick jag för mig att jag var tvungen att gå ut och få luft så då gick vi en liten sväng och hyrde en film, Hamilton 2, den var väl sådär tyckte jag.... Idag ska vi åka till Vadstena och fika med Ekstams , det var görlänge sedan vi var där. Det blir köttfärsbiffar till middag idag,lite sallad och potäter....måste baka i alla fall 2 sorter idag... Ha en fin söndag, nu ska jag lyssna på Mifforadio, de är underbara, sedan kommer Mannheimer och Tengby....lika bra det. Jag älskar radion.. Ha en finer söndag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar