torsdag 14 januari 2010

Trevlig eftermiddag


Idag har det varit en riktigt trevlig dag. Inte så förbannat kallt heller bara -3 C imorse. Pendeltågen var inställda i dag också så jag garderade mig och knallade iväg kl 06,15 till pendeln. På radion sa de att det skulle bli ersättningsbussar till varje avgång men hej vad vi bedrog oss. Min buss kom inte förrän klockan 6,50, den fick vi åka med till nästa station där vi fick ta tåget ifrån sedan. Så när klockan var 08,00 var jag på jobbet, jag brukar vara där kl 07,15 annars. Men jag kan ju inte säga annat än att det flöt på.
Vid middagen skulle jag åka tillbaka till staden , men fick åka buss så jag hann i alla fall till träffen vi skulle på. Det var invigning av Vård och omsorgs college i vår region. Himla trevligt med tal och blommor. Det är ju jättebra att det satsas på utbildning inom vården. Det kommer att saknas personal där om några år när vi gamlingar går i pension.
Efter jobbet så var mannen och jag hos min f.d svägerska som är som en syster för mig. Gubbarna våra fikade sedan drog de iväg på träningspass (spinning) medan vi satt kvar vid fikabordet och pratade och gick igenom livets väsentligheter. När klockan blev 19,15 (himla mycket tider i detta inlägg??) så fick jag bråttom att gå hem. Jag ville vara hemma till " Halvåtta hos mig". Jag gillar att se på det programmet,men idag tyckte jag att fel person vann.....
I morgon är det fredag igen och jag vill gå på bio. Snabba cash, hoppas att jag kan lura med mig gubben.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar