torsdag 7 januari 2010

Så himla kallt...


- 16 grader är det nu när jag läste på termometern och klockan är 22,55, alltså läggdags för länge sedan. Idag har jag varit på möte på förmiddagen en stund, sedan for mannen och jag iväg till staden, fjärde storstadsregionen, pratas det om. Vi skulle ju köpa en ny dammsugare. Fy fasen vad halt det var på vägen, ändå var det ganska bra rengjort från snö, men det blir ju halt ändå. En del människor har ju inget vett bakom pannbenet utan kör på som om det vore sommarväglag ändå. I det vänstra körfältet var det ju rena isbanan på vissa ställen, men det hindrade inte. I alla fall kom vi fram till affären,Elgiganten,där hade vi sett en dammsugare på annons och den tänkte vi köpa. Nu blev det inte den, utan en som var dyrare och hade s.k hepafilter. Men vi tog den, för den fastnade vi för när vi provkörde den i affären. Sedan så skulle vi åka hem men då blev vi så sugna på Max burgare, då stannade vi till där. Det ligger ju alldeles bredvid så det var ju tur.
Vi åkte på hemmet efter vi hade ätit för jag var så himla frusen och trött så när vi kom hem så tände mannen en brasa och jag la mig på soffan och somnade och sov en timme tror jag.
Ikväll har vi tittat på "Svarta Nejlikan" med Mikael Nyqvist med flera, den var bra. Särskilt som det var en sann berättelse. Vilket mod det fordras av sådana människor!!
På TV 1 är det ju ingen reklam heller så det är ju en fröjd att se filmer där. Jag hade spelat in en film i helgen som jag skulle se på, men jag blir galen på reklamen, nu har de en reklam om folk som ligger på sjukhus för olika åkommor, såsom en gitarr genom benet, ett instrumént i näsan men alla sjunger att det är så bra för de dricker PROVIVA, det retar mig så dant att jag aldrig kommer att köpa proviva mer...*suck* har de inget bättre att komma med???
Jag har fått några grejer som jag har lagt bud på Tradera, ska bli kul när det kommer.
I morgon är det fredag...och på måndag ska jag börja jobba igen...härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar