lördag 2 januari 2010

Årets andra dag


är ju inte till ända ännu, men jag har suttit vid FB och läst och konverserat med vänner, kollat på bilder osv. Så nu måste jag ta tag i livet igen, man kan ju inte vara hur lat som helst när man är en redighetsminister egentligen. Men jag har i alla fall tvättat lite tvätt, plockat undan och sett till att det är snyggt i köket. På förmiddagen lösta jag melodikrysset ihop med mannen. Då kom brorsdottern med sin sambo en sväng, de lämnade tillbaka mitt pendelkort som de lånade på nyårsaftonen. Vi tog en kopp kaffe och pratade lite. Vi höll på att lägga in skrivaren till denna datorn, men det misslyckades hela tiden ch jag håll på att bli galen för att inte tala om mannen. Men nu får det vara till vi kommer på något bra sätt. Mannen stack iväg och tränade en stund och jag fixade till köket under tiden. Ikväll tror jag att jag ska göra en paj till mysmat.
I morgon ska vi gå till brasan som brinner på förmiddagen och där någon berättar om torpet eller stället det är vid. Bara det inte är för kallt,jag hatar att frysa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar