söndag 10 januari 2010

Lite lite


varmare, om man nu kan säga så när det ännu är minusgrader ute. I alla fall är det bara -4,3 C här idag och det är ju skönt. Inte för att jag har varit ute,men det är ju skönt ändå. Igår när vi gick ner till våra vänner för att äta lite gött på kvällen så var det -16 C. Innan vi gick,så kom två av våra andra vänner vägen förbi oss, så vi kunde ha sällskap ner till de andra. Vi värmde oss med en irish coffee innan vi gick. Det knarrade så härligt under stövlarna på oss. Jag hade pälsat på mig så himla dant, hade både jeans och termobyxor, mössa jacka och vantar. Så jag var genomsvett när vi kom fram. Vi blev bjudna på en liten martini till välkomstdrink innan vi satte oss till bords och började med en förrätt ( paj med avocadocreme och kräftstjärtar) sedan var det dags för varmrätt, kycklinggryta med vitlök och grönsaker, hasselbackspotatis.Det var så gott och vi åt och njöt i fulla drag.Till efterrätt hade vi cheesecake med hallonmousse och färska hallon, kaffe och BaYa Päronlikör. Låter som om det här är en matblogg men vi tre damer i sällskapet gillar att laga mat och fixa. en av väninnorna ska börja på Itrim på måndag, så det var ju en värdig avslutning inför en fasteperiod på tre veckor. Min andra väninna är smal som en pinne och behöver inte tänka alls på vad hon äter, det behöver jag!! Men Itrim är nog inte min grej. Jag var med i viktväktarna en period för 5 år sedan och det var så himla tråkigt, inte recepten och råden,men sitta där och prata om maten och hur man skulle göra var ju så förbaskad tråkigt. Det är ju så enkelt att är det inkomster så är det utgifter(sällan är det ju i balans...)Så på med stegräknaren och se till att jag får ihop 10 000 steg om dagen. Fast visst skulle det vara roligt att vara smal och fin och kunna klä sig precis som man vill, det vore det.
I alla fall så fortsatte vi kvällen med en drink och lite småprat och vips var klockan 00,30. Då bylsade vi på oss igen och travade hemåt, glada nöjda och mätta.
I fredags var mannen och jag i staden och handlade, då var jag inne på systemet och hittade päronlikören, den smakade precis som päronglass, sååå himla god!
I morgon börjar jag att jobba igen och det ska bli så himla skönt att komma in i rutiner igen och sedan så maler det på ända tills påsk igen.Nej, förresten, vi ska till Stockholm och gå på Björn Skifs den 12 mars. det blir roligt!! Nu ska jag ta och fixa till lite bubbelvatten, jag känner av att jag åt lite för gött igår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar