fredag 1 januari 2010

Ring klocka ring,Nytt År, Nya förutsättningar


och 365 nya dagar framför sig.Dag 1 börjar ju med ett väldigt vackert väder i alla fall. Nyårsafton avnjöts i goda vänners lag . Hela dagen var en härlig dag. Vaknade naturligtvis väldigt tidigt av att maken knäppte på datorn klockan kvart över fem för att skörda på Farmville på FB....jösses, sen kunde ju inte jag sova mer, men det lunde han den lilla sötnosen. I alla fall så såg vi till att röja upp i hemmet så att det såg skapligt ut. (jag är skrockfull och då sägs det: som det nya året börjar så kommer det att vara under hela året, tro´t den som vill) Men nu slipper det ju att bli stökigt i hemmet i alla fall. Samt att både svärfar och brorsdotter med sin rara sambo kom och fikade på förmiddagen. Sån´t tycker jag är mycket trevligt. Mannen ochn jag tog sedan en lite tur till grannstaden och shoppade lite, inte mycket, men vi var på sysemet och köpte champagne (champagne och champagne, det var Asti Cinzano, men det gillar jag) Inte för att vi hade behövt det för flaskan står fortfarande orörd i sin kasse på golvet i köket. Våra middagsvärdar bjöd på champagne vid tolvslaget och sen smällde vi raketer av hjärtans fröjd, utan en tanke på att vi störde någon (jooo,lite pratade väninnnan och jag om att det nog var en hel del hundar som var rädda). Vi såg också på när Jan Malmsjö ringde in det nya året, skålade med varann osv.
Innan dess hade vi avnjutit en tre rätters middag, bestående av:kräftsoppa, fläskfile´, pressad potatis och som avslutnig en riktigt god parfait. God dryck till maten och lite senare kaffe och tårta. Min mage stod i fyra hörn, tur att man har strumpbyxor som är töjbara.... Efter maten, innan 12-slaget hade vi paketrace, vilket tar tid med värden hade gjort lite nya regler så vi stojade och stod i för fulla muggar. Jättekul! Sonen ringde och önskade Gott Nytt År och det är alltid så härligt att han hör av sig till oss, tanken är härlig att han tänker på sin gamla moder på årets sista dag i slutminuterna. Min kära väninna som firade med sina goda vänner ringde precis på 12-slaget och önskade gott nytt också. Med andra ord var det en trevlig nyårsafton på alla sätt och 2009 har varit ett år som hr bjudit på många olika rätter ur livets meny. Men i det stora hela tycker jag nog att det varit ett mycket bra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar