söndag 7 februari 2010

Äntligen Melodifestival...


Alltså jag skäms inte ett dugg min höga ålder till trots att jag är barnsligt förtjust i schlagerfestivalen.
Jag ser fram emot lördagskvällarna i flera veckor nu...
Igår var min kära väninna och jag på en shoppingtur till Ikea och hade det jättetrevligt. Vi åkte vid middagstiden, väninnan skulle ta en tur på skidorna först, hon är en riktig sportmänniska. Jag ville ju lösa melodikrysset. Men det går ju faktiskt att göra det datorn nu för tiden så det brukar ju gå an det med.
Våra små rara gubbar åkte till Whiskeymässan på kvällen.
Väninnan och jag åkte E4:an ut och rätt var det var utanför Mjölby så skrek det i bensinmätaren, då var bilen hungrig och vi vågade inte fortsätta ända till Ikea utan vi fick stanna vid Citygross och mata bilen lite. Ingen av oss brukar mata bilarna så vi fick försöka med korten ett par gånger så tjejen bredvid oss bara stirrade på oss, men sen kom vi iväg igen.
Väl framme vid Ikanohuset var det svårt att hitta sig en parkeringsplats.Men den lilla "töfsen" kunde vi trycka in så smidigt. Vi började med att äta lunch direkt,väninnan var jättehungrig inte så konstigt kanske när hon skidat halva förmiddagen. Men sen kom vi igång med shoppingen. Nu längtar man ju efter sommarkläder och vår. I klädväg hittade jag inte mycket, en skjorta som jag hängde undan men som jag inte brydde mig om sedan.
Väl inne på Ikea så handlade vi på oss i alla fall en massa saker såsom: ny matta (rya,limegrön), muggar genomskinliga så man ser kaffet, en fin väggklocka, lampskärm,lampor mm mm. Sen blev vi så kaffesugna att vi måste ta oss en fika också.
När vi var på hemväg ringde gubbarna och frågade var vi var,då gick inte pendeln så som de hade räknat med, men det ordnade sig ändå. Den snälla svågern till väninnans man skjustade dem.
När vi stadat i våra respetktive hem och lagt på mattorna osv så träffades väninnan och jag igen för att bänka oss framför tv:n och melodifestivalen. Tillsammans med goda varma mackor, lite vin och chips. Väninnans son var hemma med sin lekkompis och de spelade datorspel, men den ena av grabbarna berättade att hans tjej gjort slut med honom men att han nog kunde leva med det (11 år). De är för härliga. jag frågade om jag hade chans, men jag var för gammal.
Efter festivalen ringde gubbarna och sa att de inte hunnit av pendeln för dörrarna inte öppnats, de var fastfrusna så de hamnade i grannstaden.....vilken tur de hade med pendeltågstrafiken, först gick inte pendeln sen kunde de inte gå av.....
Men hem kom de i alla fall.... och vi avrundade kvällen med lite småprat innan vi gick hem.
Min kära väninna och jag fick många goda skratt igår....härligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar