onsdag 24 februari 2010

Nu är jag så jäkla trött


på inställda pendeltåg, snö och kyla så jag hoppas att våren kommer i morgon. Eller att jag kunde vara en björn och gå i ide till det tinar upp. Men idag sken solen och fåglarna kvittrade så fint, jag tror att det var en talgoxe som kvittrade högst. De har ju ett speciellt läte. Mannen gick ut och hällde i fågelfrö och vi har läst att nu vill småfåglarna ha vatten, så vi har ställt ut en skål men den fryser ju till lika fort som vi ställt ut den.
Men på måndag är det ju 1 mars och ett steg närmare våååår...
På lördag ska jag åka till Ullared och det ser jag fram emot, brorsdottern ska med och hennes mor. Det är broderns jobb som har ordnat en personalresa och som jag har fått äran att delta i. Det ska bli jättekul, bara gå omkring och titta på allt och handla det jag vill. Inte för att jag behöver något , men det är ändå roligt att åka dit. En utflykt. Jag har inte varit där sedan i höstas när vi var där , väninnan, brorsdottern och jag. Men denna gången ska vi ta på oss gamla jackor i fall vi blir av med dem....
Idag har jag varit på möte hela dagen, likadant blir det i morgon. Igår jobbade jag som en liten slav och körde omkring på saker i källaren på jobbet och for som ett skållat troll, jag hade över 8000 steg på stegmätaren när klockan var 13,00.
När jag gick hem idag så köpte jag receptboken från Aftonbladet, det var muffinsrecept för hela slanten i den. I den som var förra veckan var det bullar och ur den har jag bakat två sorter. En med mandelsmak och en sorts gifflar fyllda med nötcreme, de var jättegoda båda två.
Nu lägger jag in en bild på paradiset och drömmer mig dit en stund.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar