torsdag 13 maj 2010

Inte fick man



några vårkänslor idag på kristi himmelsfärdsdag inte. Solen lyser med sin frånvaro, det är ju första metaredagen idag som jag har lärt mig i min ungdom. Men vem vill fiska idag...inte jag. Enligt den gamla den gamla bondepraktikan så sägs det -" Maj våt och kall, fyller bondens lada all"-
Men jag har suttit vid mitt nya skrivbord och gjort ett födelsedagskort till min gamla kompis som fyller år idag, så kalas blir det idag. Hurra!!
Det är så himla roligt att scrappa eller göra kort som jag säger, det är så många lustiga ord, biga, som egentligen är att vika.mm mm.Men roligt är det i alla fall.

Sonen har åkt på en kortsemester över helgen. Hoppas att de får bättre väder än oss. Jag ska väl inte gnälla, jag är ju ledig i hela 4 dagar...det är underbart.
Maken är ute och cyklar, tränar för vätternrundan, så jag ska väl ta och duscha och fixa iordning en liten stund här till han kommer hem. Kanske göra lite mat, tror jag ska grädda lite raggmunk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar