söndag 23 augusti 2009

Sön, sön, sön, hääärliga söndag!!


Solen skiner och det blåser en varm ljummen vind, kan man begära mer? Lite trädgårdsarbete att göra, jag ahr tagit bort alla blommor som nu har blommat över. Maken kryper fortfarande runt på knäna ute och fixar bort ogräs i den nyplanterade häcken.
Jag plockade upp lite fallfrukt och har nu gjort en "gammaldags äppelkaka", enligt recept i dagstidningen från igår.
Igår hade vi besök av modern hela eftermiddagen och det var trevligt. Jag tror att hon tyckte det var skönt att komma hemifrån lite för omväxlings skull. De andra grabbarna( mina småbröder) och svägerskan fiskade kräftor. Jag tror att de fick ihop 10 tjog på några timmar, det är ju inte så dumt.
Vi ska fiska i veckan, vi och vi, maken och en kompis ska göra det. Jag ska åka till Stockholm på kick off, vilket ska bli jättekul.
Nu är det bäst jag går ner och kollar till kakan, det piper i timern....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar