lördag 15 augusti 2009

Semesteravslutning


Nu är det snart slut på semestern och allvaret börjar på måndag. Fsktum är att jag tycker att det ska bli kul att börja jobba igen. Det har varit en så skön semester med vila och avkoppling och så mycket som jag har läst har jag inte gjort på länge.

Häromdagen läste jag ut "Flyga Drake". Det var en fantastisk bok. Författaren hade skrivit "Tusen strålande solar" också och den läste jag före den andra. Den var också jättebra.

"Redig" har jag också varit idag. Städat och gnott, samt att jag virkat en amigurumi, en liten söt flodhöst, mumintroll. Hittade mönstret på nätet och sen gick det av bara farten.

Min bästis och jag har varit och tittat på en massa fina båtar idag som låg förankrade i båthamnen. Milde tid vilka båtar det finns. En del är som stora hus. Vi var inne i en som hade tre "våningar", (heter det så på en båt?)Den var ju nästan som en husvagn. Det är ju min dröm att köpa en husvagn och fira semester i ......

Ikväll blir det lugnt, kanske att vi köper en pizza och festar lite på ihop med vännerna.

Nu ska jag försöka leta på en stoppnål så jagkan sy ihop mumintrollet.
Lördagkväll är härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar