torsdag 13 augusti 2009


Jag har valt att kalla min blogg för "redighetsministern", för att jag alltid har fått höra att jag är så "redig".

För dig som inte vet vad "redig" betyder så menas det att man är "duktig" eller så sägs det lite ironiskt. Inte för att jag bryr mig, tycker att det är ganska så bra att vara lite redig. Jag klarar mig i alla väder, tar tag i det mesta och tror att jag kan det mesta med. -"Det finns inget som är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid"

Jag gillar att styra och ställa, tycker om människor och hjälper gärna till. Det kanske hör till att jag är äldst i en syskonskara av 6. Storasyster....det speglas sig i mycket av det jag gör.
Det "rediga" jag gjort idag är att jag har bakat en god äppelpaj och bjudit min kärlek på. Samt att jag slog till och bakade två sockerkakor med fyllning, varav den ena sjönk ihop till en klibbig klump, men den blev så himla god med fyllningen som jag då fick lägga uppepå, så min brorsdotter med sambo nästan åt upp hela kakan. HÄRLIGT!

1 kommentar: