söndag 30 augusti 2009

Så har det gått en vecka igen


Herre Gud vad veckorna går fort. Man hinner ju knappt andas. Jag hinner ju knappt andas heter det ju. Det lärde jag mig på konferensen i onsdags att man ska prata i jag form för att undvika konflikter och så vidare. Det var Arbetslivsresurs som var och pratade för oss på vår konferens inför omstruktureringen som vi står inför. Det är himla jobbigt att inte veta om man har något jobb efter nyår eller inte. Är man som jag 54 år, så är det nog inte så lätt att få något mytt jobb igen, Fast egentligen är jag ju i min bästa ålder, frisk, inga småbarn, har ett långt arbetsliv i ryggsäcken, med diverse olika utbildningar, så vem vet?? Det är ingen idé att hänga läpp i onödan. Jag får ta dagen som den kommer.
I alla fall så har vi varit och besökt huvudstaden i tre dagar, haft en riktigt fin resa. Vi var ute på Birka, stenåldersbyn i Mälaren. Solen strålade ner från himlem så vi kunde ju inte annat än njuta och på kvällen var vi på Gröna Lund. Där har jag inte varit på 20 år tror jag. Jättetrevligt, jag vann en jäääättestooor Dajm som jag fick släpa runt på och som jag säkert får släpa på i flera år runt midjan om jag vräker i mig dem. Bäst att bjuda bort dem så fort som möjligt.
Kärleken är ute och motionerar och jag tänkte vila mig lite en stund innan han kommer hem. Vi kokade precis en stor gryta kräftor.
Snart är det dagen D, på lördag blir det bröllop. Åhhh. vad det ska bli kul och romantiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar