söndag 2 december 2012

1:a Advent idag....



Framsidan



Insidan på julkortet


En liten korg, min tolkning av Tesas...




å det är snö och kallt, precis som det ska vara. Härligt!
Vi har tänt det första ljuset i vår gamla adventsstake, jag vill inte ha någon ny, den vi är har är så söt tycker jag själv i alla fall.
Ifredags efter jobbet så åkte vi ut till min lillebror med fru, brodern fyllde år i fredags och vi var där och firade honom. Han blev glad och Frun hade gjort så himla god smörgåstårta så vi blev görmätta. Vi hade köpt en tröja och en skjorta till Tobbe och de passade precis han gillade det också för han tog på sig det direkt, då är det roligt att ge bort något. Snart var huset fullt hos dem och framåt kvällen åkte vi hem igen. Det var kallt och snö och det sägs ju att om "Anders braskar , slaskar julen"...så det återstår att se.
Igår bakade jag pepparkakor, det blev så himla goda och spröda, jag bakade på bara smör i år och efter det gamla vanliga receptet, det brukar bli bäst så. Vi pratade om förra advent , då låg jag ju på sjukhuset och fick äta min lussebulle där och inte hade jag hunnit baka några pepparkakor heller. Men I ÅR så har jag hunnit med.
På eftermiddagen var vi hos familjen Pettersson och åt smörgåstårta och jättegoa lussebullar och tårta. Både herrn och frun i familjen fyller 45 år med bara några veckors mellanrum så vi firade dem igår. Det var jättetrevligt. Vi hade köpt en brödrost och en biljett till whiskymässan i februari, så då får gubbsen gå på det och Anki och jag brukar hitta på något annat att göra då.
På kvällen såg vi på "Så mycket bättre", det är ett bra program som jag gillar jättemycket.
Idag har jag pysslat lite på förmiddagen och bara lagat middag, köttbullar, potatis,morötter och sås. Jösses, köttbullarna blev görgoa och såsen....ibland får jag till det.
Funderar på om jag ska baka lite mera idag, men då får jag gå ner och köpa socker, det är slut och det vet jag inte om jag vill göra....kanske kan jag fjäska för den lille mannen så han klafsar ner till konsum....
Ha en fin först advent.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar