torsdag 29 november 2012

Äntligen har den första...




Snart så.....


snön kommit. Igår morse så var det vitt på backen när jag vaknade....så himla härligt mot allt det där förbannade regnandet som har varit.
Det här har också varit en intensiv vecka, först i måndags fick jag ringa efter en akuttid så jag kunde fixa min tand...det var ju gott och väl, jag fick en tid vid 13 tiden så jag jobbade på förmiddagen.
I tisdags var jag politiker hela dagen och långt in på kvällen, men det är himla intressant. Sen i onsdags morse när jag skulle till vårt Au så skyndade jag mig på morgonen, jag gick upp tidigt som vanligt och vi börjar inte förrän klockan 09,00 så det blir ju en hel massa tomtid på morgonen, då passade jag på att pynta lite lite till, ja, naturligtvis får jag bråttom sedan för då går tiden så fort som den hade betalt. Skyndade mig att borsta tänderna och drog med tandtråd och då....ramlar tandbiten av igen....fasen med...Ringde till tandläkaren igen och fick en ny tid vi 12,40 så jag avslutade första mötet så jag hann med tåget, men på eftermiddagen så fick jag be vice att hon tog det mötet.
Men min rare man hämtade mig så jag kom hem skapligt. Vi stannade till hos hans mor på hemvägen en liten stund.
Å nu ska jag iväg till Motala , det går i ett....
Snön ligger kvar och ljusar upp sinnet på oss och snart är det första advent....så himla mysigt.
I tisdags morse (gott om tid då med), så bakade jag en saffranskaka med mandelmassa , den blev riktigt god, nu får jag se till att få lite pepparkakor klara till advent, sen blir det riktigt adventskaffe....
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar