söndag 18 november 2012

Matmässa, Tage och andra trevligheter...




Lite  julstrutar




Några nypysslade julkort



var det förra helgen, massor med go mat och gott vin. Samt en massa kel med lille Tage. En kanonhelg med andra ord. Denna helgen har också gått i ett flygande fläng.
Vi skulle egentligen ha grattat Tomas igår på lördagen på eftermiddagen, men hur det nu var så ringde jag till dem och de var ute med Jeanettes hundar och hörde inte , så vi  var inte där , men det var ju synd för Anki hade lagat kladdkaka och lussebullar. Men det går ju fler tåg och presenterna finns ju kvar. ...
Idag på söndagen har min arbetskamrat Mats med familj varit här och vi har ätit lite ihop. Det var jättekul att de ville komma hit ett tag. Jag lagade en liten buffé som var i Hemmets journal, det var inget som jag skulle göra om, men köttet blev jättegott och potaisen och kollijoxet till det, jag tyckte rotsaksgratängen blev rätt söt på något vis, men det gick ju att äta i alla fall.
Till efterrätt gjorde jag mjölkchoklad pannacotta med dajm, den blev god och mäktig. Till kaffet gjorde jag budapestrulle....sisådär go...
Jag har varit hos tandläkaren i veckan så nu är jag klar där, men det blev inte så dyrt som jag trodde, dyrt men överkomligt...1200 kronor.
I måndags var jag hos tandhygienisten, det är ju ett under att tänderna sitter kvar efter den behandlingen. Ska du mäta tandfickorna, sa jag , så låter du bli det, då går jag hem....så det slapp jag.
Jag har börjat ta ett medel på kvällarna för att jag snarkar..(säger min man)...det är som ett raklödder som man ska sraya i minnen och svälja, fyyy fanken säger jag vad äckligt det är...jag klöks hela tiden. Det hjälper inte säger mannen, men jag tycker att jag sover bättre i alla fall...
När våra gäster åkt hem idag så satte jag mig i pysselrummet och pysslade lite.....
Men nu ska jag lägga mig och slå rot i soffan ett tag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar