söndag 25 november 2012

Söndagkväll igen...undras var

Modiga mysiga matronor...



tiden tar vägen egentligen?? Det går så jädrans fort. Den här veckan har jag varit på kurs i två dagar i Ödeshög, det handlade om lagar och paragrafer, det låter torrt, men det var en helt underbar kvinna som föreläste så det gick som en dans. Det var inte bara jag , utan vi var fyra personer som var från vår kommun på det och alla fyra tyckte vi att det var görbra. Två av de som var med arbetar dagligen med detta inom vård och omsorg och jag och den andra kvinnan är politiker. En mycket behövlig utbildning, så den vill vi faktiskt ska komma många flera till godo. Det får vi jobba för.
Fredagen gick åt till andra möten, samt att jag var tvungen att bita av en tand..... och på lördagen var vi till ULLARED med våra kära vänner Ekstams. Gubbarna var väl så där motiverade men Karin och jag gick in för det med liv och lust. Vi fikade på Göstas såklart och det var ingen kö när vi kom ner till GEKÅS, vi kunde gå direkt in och det var jättebra. Visst, det fylldes på med folk hela tiden och på vissa ställen var det ju svårt att komma fram, men vad gör det när det är så kul att shoppa loss.
Vi handlade stekpannor, gardiner, nya ljusstakar och annat smått och gott, sånt som man "måste" ha.
Vi skrattade och pratade hela tiden på nervägen, men på hemvägen så somnade både Karin och jag till en liten stund. Det kostar att ligga på topp!
Igårkväll så pyntade jag i köket och satte upp julgardinerna och de nya ljusstakarna, jag har ju redan satt upp och tänt alla andra. Så nu går jag kring och njuter av allt det varma, röda och mysiga...härligt!
Idag har vi haft hand om tipspromenaden och bjudit på glögg, pepparkakor och varm korv. Det tog hela förmiddagen och jag blev så himla frusen. Jag hade visst gjort en slamkrypare på en av frågorna, jag kallade Leif GW  Perssons bok för-"Gustafs pojke" istället för "Gustafs Grabb"-, men de flesta hade rätt på den ändå, det är ju typiskt när man gör sig till...
När jag varit hemma med gryta, plattor och allt annat bröte så åkte mannen och jag till familjen Duva och fikade. De har gjort om sitt kök och det var sååå fint. Mörkt golv, vita luckor och svarta bänkskivor, som svart marmor. Jättefint!
Ikväll fick jag ett görsug efter spenat så det blev spenat ,cassler och potatis till middag och det blev riktigt gott!!
Jag har fått en förfrågan av den lilla grannflickan (hon som jag inte kände igen på halloweenkvällen) om vi inte kan ha en pysseldag, klart att vi kan!! Så kul.....jag har pysslat ihop två stjärnor till min rara vän Karin på beställning så jag får se till att hon får den snarast.
Nu ska jag se på Solsidan, mannen vill se på "Allt för Sverige"...så då får vi ta var sin tv....jag tar den största...hahah, jag ser ju sämst....
Hoppas nu att jag får komma till tandläkaren i morgon...
Ha det gött och hoppas att John Blund slänger lite mer sand i ögonen ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar