lördag 15 december 2012

Lördag morgon och den stränga kylan...






Tage åker pulka....


Mitt första pop-up kort





Insidan






Tage o Chrille myser på morgonen..







har givit med sig. Det var bara -0,4 grader nu när jag tittade mot i går morse när det var -13,2 grader när jag skulle åka till jobbet. Det kallaste den här veckan har varit -18 grader som jag har sett på termometern, men det har varit sol och strålande vackert. Härligt!! Mamelucker på och mössa så klarar man sig....
I onsdags hade vi som sagt lite avslutning för nämnden och våra "nyblivna" pensionärer. Det var en trevlig stund, det känns allt lite konstigt att bryta upp en grupp som vi har haft mycket trevligt tillsammans med, visserligen är det några som fortsätter men i alla fall...
Det var fem pensionärer som fick ett litet tack, en blomma och en fin vas, inte så mycket men ändå.
En av dem tyckte att det var alldeles för snålt och talade om det...jajaja....men så är det ju, man kan inte vara till lags åt alla. Man avtackade visst på olika sätt i de olika nämnderna...
Men det var trevligt att träffa dem, en del har jag ju jobbat ihop med och haft riktigt kul med och många goda minnen.
Jag blev avtackad också med en fin dikt och jättefina glas  i present.Jag blev så rörd för alla vackra ord att jag inte kunde tacka ordentligt först utan fick dra efter andan...så´n är jag, men snart så kunde jag tacka dem.
I torsdags så lussekaffade vi lite på jobbet, det är en trevlig tradition vi har haft i många år, glögg, lussekatter och pepparkakor samt skumtomtar!!
Igår fyllde både bästa Anki och bästa Sören år. Eftersom vi hade firat hos Petterssons så var vi hos Duvan och åt gröt och skinkmackor. Jättetrevligt!
De har gjort om sitt kök och bytt ut alla fönster i huset. Det var görsnyggt! Fönster ända ner till golvet i finrummet och det var verkligen snyggt. Det blev sååå stort.
Vi åt och pratade med alla trevliga människor och sedan åkte vi hemåt och jag var så himla trött så jag somnade rätt snart.
Tågen har ju inte gått som de ska den här veckan så jag har fått sno som en skållad råtta mellan tider så att jag har hunnit både till jobb och politik. Det har tagit två timmar enkel resa varenda dag nu denna vecka, så det är inte utan att det ska bli skönt med semester snart.
Idag ska vi åka och köpa julklapparna som vi tänkt. Så slipper vi i nästa helg. Familjen Stenmark kommer inte ner den här helgen som det var tänkt, det är snö och alldeles onödigt och ge sig ut att åka så långt över dagen.Pratade lite med lille Tage i går i telefonen.
Igår när jag åkte hem så träffade jag en liten Walter på tåget, han var fem månader och ett litet solsken. Pratade och skrattade med mig hela vägen till Linköping. Mamman bad mig att jag skulle hålla honom en liten stund när hon fixade vagnen och det gick så bra. Det var en trevlig stund. Så ibland är det roligt på pendeln.
Men vad i hundan....det blåser visst utav tusan ute hör jag nu...usch och fy...bara det inte blir snö då så alla vägar blåser igen...
Ha en fin dag och njut.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar