tisdag 11 december 2012

Nu har redan andra advent...


En god tanke inför julen....



flaxat över och vi är snart i mitten av veckan igen. Kan inte begripa vad tiden tar vägen???
Förra veckan gick så fort så jag hann inte med alls, men det var tur för jag bara väntade på att få komma upp till lille Tage och passa honom. Mannen hämtade mig på jobbet, han jobbade natt så han åkte när han vaknade och vi var väl uppe hos familjen Stenmark strax efter 15,30.
Herr och fru Stenmark skulle iväg till klockan 17,30 så mannen skjutsade dem.
Den lille snutten Tage, han kikade lite på sin farmor och Chrille och sedan blev det full fart på honom, visst tror jag att han fattade att föräldrarna skulle iväg för han kröp ut i hallen ett par gånger efter de hade åkt och tittade på dörren, men sedan dög vi vi så bra så. Lite gröt åt han sedan badade vi honom och sedan blev han så trött så han vinglade. Lite välling gjorde Chrille iordning och när han smaskade i sig det så somnade han . Men det var ju klart, han vaknade när vi flyttade över honom till sin säng, men då tog jag upp honom en stund och så vankade vi omkring med honom ömsom mannen ömsom jag, sedan satte vi oss i soffhörnet och då somnade han som en lite stock och sov till klockan 4 på morgonen. (Farmor sov som en stock också bredvid i dubbelsängen).Lite välling vid fyratiden och lite nojs och lek i sängen så bara han lade sig ner på farmors ben och somnade till klockan 7 igen...
Jaaa...vi hade en underbar helg med honom, hoppas vi får göra om det snart.
Vi var kvar till söndagen så på lördagen skulle vi åka ut till Lida och åka pulka och äta lite gott, men tji fick vi, det var fullsatt....så vi drog Tage bara en liten bit i pulkan mellan bilen och huset men han var så nöjd så. På söndagen var det bitande kallt på morgonen, men vi pälsade på oss och gick en liten promenad. Sedan åkte mannen och jag hemåt, vi stannade till i Nyköping och handlade all julmat på hemvägen, gu vad skönt och ha det gjort.....
Igår hade vi lite avslutning med nämnden och åt en god macka och ikväll har vi haft grötfest på "hemmet" med arbetarkommunen. Vi hade lite frågesport, lotterier och julklappsutdelning. Det var riktigt roligt, alla var nöjda och glada...då är det roligt att göra något.
I morgon är det julavslutning och avtackning av pensionärer med nämnden och tjänstemännen. Det brukar också vara trevligt. Förra året var jag inte med, då låg jag ju på sjukhuset...
På torsdag ska vi ha luciafirande på jobbet, jag skållade mandlar idag och plockade fram glöggmuggarna innan jag drog till Duvan på p-möte.
Herreminje vad tiden går....snart är det jul och vår semester börjar...sååååå gött!!
På lördag ska vi göra julgodis med Petterssons och mannen ska gå på julbord med sina arbetskamrater, jag är glad att jag slipper gå på en massa julbord, jag tycker det blir så himla mycket. jag vill äta den mat jag lagar själv till julen. Nu låter det som om jag är en redig expert, men det är jag INTE. Men jag tycker om att laga julmat och lägga in och greja...så det tänker jag göra.
Men nu ska jag ta och gå och lägga mig, ta lite snarkspray och se om det hjälper mot mina hemska snarkningar (enligt mannen)...själv tror jag att jag bara fnyser lite lätt...
Godnatt och ha en fin afton!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar