onsdag 19 december 2012

Dan före dan före dan....







före....jag kan inte räkna vilken dag det är, men här snöar det idag igen i alla fall. Min telefon plingar i ett hela tiden , sms om att tågen är inställda, så idag har jag turen att vara på hemmaplan.Andra uppdrag väntar.
Helgen gick försvinnande fort, som vanligt. På lördagen åkte mannen och jag till stan på en julklappsronda, det gick bra, det var bara vi och 100 000 till som kommit på den briljanta ide´n.
Men vi hade en lyckad tur i alla fall och vi blev nästan klara med inköpen. Det är ju sååå roligt att köpa leksaker...
På kvällen skulle mannen på julbord med sitt jobb och jag åkte ner till min kära vän Anki för att koka knäck, det gjorde vi, både lakritsknäck och vanlig knäck och god blev den också.
Efter det så åt vi lite gött, nämligen bland det bästa jag vet: hamburgare och pommes, jättegött! Vi tittade även på "Så mycket bättre" avslutningen, vilket bra program!! Jag kommer att sakna det nu när det är slut.
Söndagen hände det inte mycket på....varken i städväg eller annat. Vi skrev julkort och slog in alla paket som nu ligger i en hög på golvet, åt lite mat och hade det allmänt lugnt och sköönt.
I måndags kväll var vi på Fullmäktige middagen, det var en riktigt trevlig tillställning, inte mindre trevlig blev den ju när vi i år även fick utmärkelsen för bästa prestation. Jättekul!! den tilldelades Ifo i år och de två föregående åren har det varit äldreomsorgen. Det värmer i hjärtat! Då vet man ju i alla fall att de flesta medborgarna är nöjda.
Igår var vi hos lilla Susanna som nu har hunnit upp i den aktningsvärda åldern av 24 år.Min lilla gullsnuppa, en vuxen kvinna, minns när hon hoppade omkring och grejade och lekte med sin gamla faster. Numera leker vi inte,men vi umgås och har det riktigt gött. Det är en underbar tjej.(klart vi pysslar ju ibland, så lite leker vi ju)
Igår var lilla Astrid där också, hon var så glad och nöjd och lät sig bäras av alla, precis som det anstår en liten prinsessa. När vi gick hem så satt hon så nöjd i moster Susannas knä.
Vi blev förplägade med så mycket gott, bakad potatis med räkröra som var sååå god, samt glass, maräng och varma hallon.
Nu har jag precis tvättat håret, usch det är det värsta jag vet på vintern, bara det torkar fort nu så jag inte fryser om skallen när jag drar iväg på mina uppdrag.
I morgon ska vi ha julfest på jobbet samt avtackning av min chef som fått ett annat jobb. Åh, vad jag kommer att sakna henne, men jag förstår att hon vill göra något annat, hon har så mycket kapacitet och är så duktig på att leda.
Nejhej....mot kamning, påklädning och utsmyckning av trynet så jag ser vettig ut...ha en fin dag !!!
Jag blev så mätt så jag somnade på soffan när vi kom hem.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar