söndag 14 oktober 2012

En helg som, jag klommer att minnas lääänge..






Tage åker kundvagn...



Tage läser Clas ohlson katalogen....



har jag haft eller vi haft vill jag lova. Den började redan i torsdags kväll, när jag kom hem från jobbet blev jag upplockad av Per, Lollo och Tage, så himla kul! De kom ner redan på torsdagen så vi fick en extra kväll tillsammans. I onsdags kväll så fick jag riktigt bråttom att städa upp i vårt sovrum, byta ut sängkläder, bädda i pysselrummet och fixa i ordning för att jag ville att det skulle var fint till de kom. Mannen fick dammsuga sängmadrasserna på mörakvisten så det skulle vara rent och fint. Ja, jösses vad man gör sig till,men bra blev det. Resesängen som vi köpte till Tage blev jättebra och fin med lakan och täcke.
Jag går ju upp så tidigt om morgnarna när jag ska åka och jobba, men Tage var vaken och vinkade av farmor på morgonen.
Jag skulle egentligen sluta 12 och vara hemma vid 14, men nu blev det inte så för jag höll på att leta ihjäl mig efter några flyers som skulle ut till arbetsplatserna, rev i varendra vrå som jag kunde komma på men icke....jag fick dela på de som jag hade.
Men när jag kom hem så kom Lollo, Tage och mannen och mötte mig vid tåget. Så kul, vi gick och handlade lite förnödenheter inför kvällen då vi skulle göra plankstek. Det gjorde vi och den gamla knäppiga farmodern satte in korkunderläggen i ugnen också....ja, jösses vad begåvat. Men i alla fall så smakade maten bra. Vi åt och mumsade och pratade, lille Tage sov så snällt i sin säng.
På lördagsmorgonen så vaknade jag ju som vanligt och den lille charmknutten var vaken så jag fick ta hand om honom en stund, föräldrarna somnade om en stund och vi lekte av hjärtans lust. Sen somnade även den lille igen en stund.
Per spelade golf med sin far och ett gäng på lördagen så vi andra fyra for till Tranås för lite inköp och finfika.Usch, det var så himla kallt och grått men vi gick en promenad innan vi fikade och handlade . Tage satt i en kundvagn för första gången, det gillade han.
På eftermiddagen så gick Tage och hans mor ut och gick och jag fixade till två smörgåstårtor till seneftermiddagen för vi skulle fira lite att Lollo snart fyller. Det var så kul för både Börje, Maggan och Susanna och Cricke kom och var här och mumsade .Tage charmade allihop, han är ju för go!!
Han har sovit så himla bra trots att han har varit riktigt förkyld, han hostade och snorade men det verkade bli bättre idag. Skönt att han ingen feber har i alla fall.
Idag så var vi uppe och lekte kl 06 Tage och jag, mannen vaknade snart och vi höll igång 1,5 tim så föräldraskapet kunde sova lite, sedan fixade vi kaffe på sängen och smög upp och sjöng för Lollo, det gillade Tage...smyga var kul och tända ljus...
Idag har de åkt hem och det känns som om klockan har stannat.....så tomt blev det....jag har plockat lite med alla saker som han lekte med, alla gamla degspadar, grytor och bunkar, mycket roligare än leksakerna.
Jag bakade lite hålkakor på förmiddagen när de var nere hos farfar en stund och skickade med dem hem.
I morgon ska jag åka till Ullared så jag ska göra lite goa utflyktsmackor till mina reskompisar.
Den här veckan börjar med Ullared och slutar med massage kl 16,30 på fredag, däremellan kommer KS och nämnd och jobb...så nog finns det att göra.
Jag har börjat att göra lite julkort , det ska ju börjas i tid......men vi brukar ju ha en pysselkväll eller två innan jul, hoppas det blir så i år också.
Nu ska jag i alla fall ta och göra ingenting en stund......
Mumsa lite på lite vindruvor och bara slötitta på tv:n...
Ha det gott och ha en fin vecka.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar