torsdag 7 juni 2012

Ja, nu blir ju inte allt som man...

tänkt sig och räknat ut. Vaknade på onsdagsmorgonen när klockan ringde 04,15 för att jag skulle bussa mig till Tage. Kände mig sååå himla risig, men tänkte att det var attjag var lite trött. Men det höll i sig och jag snorade och var hes som en korp. Fick avboka resan och ringa till sonen och meddela att jag inte kom, jag ville ju inte smitta ner den lille "kötten" med någon smörja nu till sommaren. Surt kändes det i alla fall, jag grät några bittra tårar när jag lagt på luren men nu har mannen och jag bestämt att vi ska åka upp nästa lördag igen. å det var nog nåt skit som jag hade för mannen är precis likadan idag. På eftermiddagen igår så ringde det på dörren när jag satt här och tyckte synd om mig själv. Det var Karin som kom en sväng och tyckte att vi skulle ta oss en tur.Hennes man jobbade också. Vi åkte till Tranås och köpte plantor i Mårdsmålen och till Sjökrogen efter det och "glassade" oss med lakritsglass. Innan vi åkte hem så åkte runt i finkvarteren och tittade på hus, herremin je...vilka hus det finns alltså. Jag skulle aldrig passa in i så fina kvarter, så avundsjuk blir jag absolut inte, det är bara roligt att titta. Åt mig duger det här gamla skrutthuset, inbott och bra. Det är underbart med vänner.....jag fick ju en jättefin eftermiddag i alla fall... Idag har det varit möte för hela slanten och i morgon är det jobb. Jag ska köpa en liten present till min lillebror i morgon, han fyller år på lördag och det ska vi fira. Ikväll har jag sett på bygglov en stund, det är ett roligt program tycker jag, Willy är så skön ochh de gör det så fint .... Nu ska jag ta o gå te sängs.....Natti Natti..... Snart dags för midsommartårta....

2 kommentarer:

  1. Mums....vad läskad jag blev av bilden på tårtan:)
    Och vilka fina pysselalster du skapat.
    Ha en fortsatt mysig helg!

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Tack för det du skrev. Känns skönt att vara tillbaka med lite tips och trix. Man är så otroligt beroende av en dator i dagens läge. Tur jag har haft min telefon så att jag inte varit helt bortkopplad. Och tur man har så goa vänner som lånar ut en dator till en.

    Ha en skön helg! Här vankas det skolavslutning imorgon.

    Kram Tesa

    SvaraRadera