söndag 17 juni 2012

Har fixat nya

Lådorna öppnade.... Lådorna stängda Farmor får kram av Tage!! cupcakes, eller flera, de förra blev ju så goda, det blev de här också. När jag ändå var i farten så smällde jag ihop lite foccacia också. Ska ha mina vänner i gruppen här i morgon kväll på litet samkväm och då är det trevligt om vi har något gott att äta också. Igår var vi hos lille Tage och hälsade på. Det blev ju inget av den 6 juni utan vi bestämde igår. Vilken härlig dag vi fick. Nu äte han ju lite ur flaska också samt lite gröt mm. Vi busade och lekte och myste mest hela dagen. Han är helt underbar,jag bara smälter när jag ser honom och han tittar på mig...blir nästan tårögd bara jag tänker på det. Jag hade köpt lite presenter med mig, bland annat en liten keps som var som en flodhäst, jättesöt, den var lite liten men han gillade den i alla fall, han såg så glad ut när han fick den på huvudet. Mamman tyckte också att den var rar. Vi fikade lite och regnet bara öste ner, sedan skulle vi ut och äta lunch, vi åkte till Farsta centrum och åt på en italiensk restaurang, det var jättegod mat där, vi tog oilika alla tre, jag tog canneloni, mannen tog pasta fantastico och sonen tog en sallad med kyckling. Allt smakade kalasbra,kan rekommenderas. Sedan for vi tillbaka till sonen och lekte en stunfd med den lille igen. Vi åkte hemåt vid 18,00 ungefär. Sonen skulle hämta sonhustrun då och Tage skulle sova lite.Egentligen inte men han var görtrött, så han slumrade lite innan kvällsläggningen ändå. Idag har familjen Ekstams varit här och fikat på förmiddagen, vi ska planera lite inför midsommar helgen som vi ska tillbringa i Leksand, det ska bli underbart, bara nu det blir vettigt väder. Jag har pysslat lite på morgnarna och kvällarna, har fått lite dille på några askar som jag såg på nätet. Kan vara bra att ha om man ska ge bort någon liten present. I morgon blir det jobb hela dagen lika på tisag och sedan onsdag är det möte hela dagen men på torsdag har jag tagit leeeedigt. Härligt! I fredags var vi hos Petterssons på kvällen och grillade, det vill säga Tomas grillade och vi tittade på. Anki hade fixat allt så jag behövde inget göra, vilken lyx! Jag hade varit hos massagehelena innan och hon hade hjälpt mig med mitt knä, under över alla under, idag är det inget svullet eller värker...hoppas det håller i sig, ska ju tillbaka den 29 igen. Nu ska jag nog ta tag i livet och plocka undan efter mig i köket, mannen gick till skogs för att springa en stund. Jösses, vilken energi, men han köpte nya skor i fredags och måste nog prova dem. Ha en fin fortsatt söndag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar