söndag 27 februari 2011

Söndag förmiddag


och nu börjar jag så sakta att återhämta mig från den långa resan. Jag har aldrig haft någon känning av jetlagen förut, men i fredags och igår var jag så himla trött...hur man nu kan vara det när man har vilat i tre veckor.
Igår var vi i Linköping på en inköpsrunda. Min el-tandborste havererade i Bangkok så jag absolut tvungen att skaffa en ny.
Samt att vi köpte en digital fotoram på Elgiganten. Vi hade köpt en i Bangkok som vi kopplade på i fredags kväll. Men eftersom det inte är samma kontakter på svenska som thailändska så bytte jag och tog en av de svenska som jag hade ...och då bara la den av...Typiskt mig...allt ska bara fungera.
När vi var på Ikano-huset och promenerade så sakteliga så hörde jag att det var nå´n som ropade-"Hej Brittis"-. Det var Erik P, han stod och väntade på sin moder Anki som var på toaletten. Så kul det var att träffa dem, vi gick och fikade ihop sen.
När vi stod där och pratade så ringde Ankis telefon och jag svarade,(i hennes telefon) det var Tomas som ringde ...vi lurade honom att han hade ringt upp mig istället för Anki...hahaha...vad roliga vi är.
Sedan bestämde vi att vi skulle träffas hos dem och kolla på melodifestivalen och äta tacos.
Så vi tillbringade aftonen i varandras sällskap, det var jättetrevligt. Eftersom Anki har vattnat och skött om huset åt oss så hade vi köpt lite grejer i Thailand till henne. Hon blev jätteglad, mest över en väska med Marilyn Monroe på, som jag hittade i Chaweng. Den var riktigt fin, det tyckte jag också. Barnen fick lite olika saker också. Erik gillar ju Reggae-saker så det blev det till honom och Hugge är ju kulturell så han fick lite Buddhor och annat och en keps med SvampBob.
Min lillasyster fyllde år igår och hon fick komma hem från BB igår, men vi åkte inte upp till henne eftersom det kan vara rätt jobbigt med besök första dagen man kommer hem med sin nya baby. Vi får träffas en annan dag. Vi har ju inhandlat lite barnkläder till både Tuva och den lilla "Emma"?? Kanske hon ska heta Emma, det är inte säkert ännu.
På tisdag är det första mars, åh vad skönt att det går mot vår!! Fåglarna kvillrar i alla fall om det nu, det hörs när vi matar dem. Det är en liten talgoxe som har skadat sig som kommer hit, jag tror att han har tagit skydd i vår lilla vedstapel utanför. Det är inte den som brukar knacka på, den här är mycket tjockare. Den som är vår lilla knackare, den har jag ju mina teorier om vem det är.....
Jag tänkte jag skulle sätta mig och klippa och klistra lite med mina papper ett tag innan jag lagar middag....vi ska på kalas hos svågern i eftermiddag.
Det får bli fläskfilé med gorgonzola ost och potatis till middag...rätt så gött.
Ha en fin söndag och ta vara på dagen, den kommer inte igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar