fredag 25 februari 2011

Borta bra.....hemma igen...


Chaweng


i kylan. Vilken omställning!! Vi åkte från + 35 grader till - 5 grader . Brrrr...vilken skillnad och det var inte kul att landa i Norrköping iförd sandaler, visserligen inte av plast, men ändå.
Vi har haft en underbar tid i Thailand. Det går knappt att beskriva med ord. Vi har vilat och njutit , roat oss med det som vi har tyckt varit kul. Vi har inte gjort så många utflykter utan vi har badat och badat och masserat oss. Ätit gott både på dag och kväll. Chrille och jag har vår vana trogen legat under kokospalmerna och läst, Carina o Sören har legat i solen och verkligen solat. Vi promenerade i solen och då brände Chrille sig på ryggen, vilket han aldrig brukar göra, men det gick över. Inga stora malörer har hänt. Carina ramlade och slog i sitt knä en av de första dagarna som vi var på Chaweng, men det blev så ompysslat av alla så det läkte riktigt bra, visst hade hon ont och det sved i vattnet, men hon klagade inte en enda gång. Chrille fick lite magåkomma en morgon men det gick över till kvällen. Jag tror att de var "changen" som gjorde susen eller möjligen Imodium....
Vi var inne på stan en kväll och gjorde snygga naglar på oss, Carina och jag. De sitter än, jag fick gå till en nailshop i Bangkok och fylla i innan vi åkte hem. Naglarna växte som bara den i värmen.
Nästan varje dag har vi masserat oss och skrubbat fötter och pedikyr och manikyr och ansiktsmassage, det är helt underbart vad man kan unna sig . Till nästan ingen kostnad alls. Man blir ompysslad och småpratar lite med kvinnorna på lite engelska, lite thai och lite svenska, på något sätt så förstår man varandra. Dricker lite te eller vatten och njuter.
Jag klippte mig också, den här gången var det en "Ladyboy" som klippte mig, de kallas för det, killar som är på väg att bli kvinnor. Härliga människor.
Men jag måste säga att Koh Phangan vann vårt hjärta, där var det så lugnt och skönt så man kan inte göra något annat än att vila.
En morgon när vi satt och åt frukost vid restaurangen som låg vid stranden fick vi se att det gick förbi några personer som vi kände igen, döm om vår förvåning när det var tre andra "Boxhölmare" som promenerade förbi. De bodde på stranden bredvid.....så nära kan det vara.
Jag har också hunnit bli moster till en liten tös när jag har vaarit bortrest, lillasyster Berit fick en dotter den 20 februari, precis en månad för tidigt. Det gick bra och fort.
Min lilla sonhustru har ramlat och brutit armen när vi varit på resande fot. Stackars Lollo. Hoppas nu att hon blir bra fort och att armen inte värker så hemskt. Hon ska ha sitt gips i 4 veckor.
Nu ska jag ta tag i livet här och tvätta lite badkläder, de andra kläderna är nytvättade och nystukna från Thailand...härligt!!
Ha det så bra...och om du läser mitt svammel så lämna gärna en kommentar, det värmer...

1 kommentar:

  1. Det låter ju helt underbart. Härligt att få bli så ompysslad:)
    Ha en fortsatt skön helg:)
    Kram Tesa

    SvaraRadera