torsdag 6 januari 2011

Trettondagen....


åh vad fort tiden går....Den här veckan har varit fylld av flytt, flytt och åter flytt. Vi har flyttat vårt kontor från Linköping till Norrköping, det har gått bra men det har varit slitigt. Flyttfirman var suveräna, det gick som en dans, de slet och bar så det stod härliga till. Vi har försökt att vara hjälpsamma så mycket vi har kunnat och det har uppskattats, det har jag förstått.
Jag har bara hunnit hem på kvällarna så har jag somnat på stubben, ätit lite och sen gått och lagt mig igen. Det känns i kroppen att man blir äldre faktiskt, måste jag erkänna.
Igår på trettondagsaftonen jobbade mannen till 23 på kvällen så jag tog bussen ner till Carina o Sören, men Duvan jobbade också sent, så Carina och jag dinerade ensamma på en god gratäng och gott kött. Hon hade ett gott rosé vin till maten . Det var riktigt gott så jag vräkte i mig två glas. När vi ätit så kröp vi upp i deras soffa och småpratade lite. Tack o Lov att man har såna vänner som man kan vara som hemma hos, det gör inget om man slumrar till en stund osv. Vi hade satt på någon fars med Eva Rydberg och Johan Ulvesson, men jag minns bara brottstycken därifrån.
Mannen kom och hämtade mig när han hade slutat jobba, då hade Duvan kommit hem lite tidigare. Fy vad halt det var på vägen då.
I eftermiddag ska vi till Anki o Tomas och fika lite gött, det var länge sedan vi var hos dem, jag tror att det var när Anki hade fyllt som jag var där senast. Usch att man ska vara så upptagen med allt och inget så att man inte hinner med sina vänner. Men nu får vi träffas i alla fall....visst är det bra att byta några ord på Facebook, men det kan ju aldrig, aldrig ersätta personliga kontakter.
I morgon är det jobbardag igen och då i Norrköping, mannen är ledig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar