tisdag 11 januari 2011

En form av magsjuka???


Maskinen

Brödet (i alla fall halva brödet)


Jag har fått någon form av magsjuka, kan inte behålla maten utan får magknip direkt och mår illa. Så jag har varit hemma från jobbet i 2 dagar nu.Jag tyckte jag var bättre igår, så jag åt lite men sen var det kört igen. Idag blir det te, te, te....
Mannen kom hem från jobbet och sa att det var fler på hans jobb som var likadana, så jag antar att det är någon form av infektion som går.Blir det inte värre så går det ju an, jag trodde först att det var magkatarr, det kan ju slå till lite hur som helst. Tur att jag är ett "fan" av handsprit....
Men i alla fall så köpte mannen en bakmaskin i går....sen drog vi ihop en smet och slängde i maskinen. Maskinen både blandade knådade och jäste samt bakade...fantastiskt tyckte jag som vet hur kladdigt det är.
Det blev en jättestor limpa, så stor och hög att vi inte hade några plastpåsar till den. Idag har mannen tagit med sig den till matsäck, så därför kunde jag bara fota halva limpan, det som var kvar....Själv vet jag inte om jag törs äta nå´t färskt bröd....kanske i eftermiddag.
Men tror ni inte att jag hittade lite fler julsaker igår....två ljusstakar och en bricka som jag har i hörnet vid spisen, men nu står Marilyn Monroe där igen.
Nej, den här dagen får gå i slowmotion också.....jag längtar till jobbet och mina arbetskamrater....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar