onsdag 26 januari 2011

Smällkallt igen....men


solen har strålat idag och det har varit 11,5 grader kallt. Men hellre det än mildväder och regn och blåst. I förrgår hörde jag talgoxen kvittra sitt vårkvitter-"Titu Titu", ungefär så låter det. Så nog är våren på liiiiite frammarsch i alla fall. Vi har haft nämnd idag så då har jag haft förmånen att kunna promenera fram och tillbaka till vår möteslokal,kallt men skönt.
När jag kom hem på eftermiddagen så skulle vi åka och lämna tillbaka det rangliga strykbrädet och fixa ett nytt. det var inga problem, men jag sa till mannen att vi måste ju kolla att det här inte är lika rangligt som det förra. Men mannen höll på att skämmas ihjäl när jag rev upp paketet inne i affären och provade om brädet var stadigt. Döm om min förvåning när det var lika rangligt som det andra. Så det var väl en jäkla tur att jag rev upp det. Vilket skit, så jag bad att få pengarna tillbaka, vi köpte ett nytt överdrag istället...så nu "ser" vårt gamla lite finare ut. Jag tror att det är det 5:e överdraget som jag sliter ut. Brädet är köpt på 80-talet, så det är ingen lyx med ett nytt...
Nu ikväll har jag gjort goda chokladkakor efter Tesa Prickiformars recept. De blev görgoda. Men jag tog både saltlakrits och polkagrisar som garnering, är ju ett riktigt saltlakritsfreak.
I morgon ska jag på kurs och på fredag har jag ett annat möte inbokat, sedan bär det av till min lille son!! Ååååhhh vad jag längtar efter honom.......
Men nu är det natten, good night and take care out there where ever you are....

1 kommentar:

  1. Mmmm, jag älskar också saltlaktrits. Måste jag testa nästa gång:) Visst är de görgoa:)
    Tack för titten inne hos mig. Än så länge kommer det inget annat ur min lilltjej än luft....prutt!!! Hahaha.
    Ha det gott!
    Kram Tesa

    SvaraRadera