tisdag 17 november 2009

Nu lyser det

vackert i fönstren hemma hos oss vill jag lova. Jag har plockat fram stjärnor och stakar och tänt. Bytt gardiner i köket och lagt på lite fina dukar. Så härligt!! Det har jag längtat efter. I helgen var vi i Stockholm och fick äntligen hälsa på sonen och sonhustrun. Gud, vad jag har längtat efter det. Vi bodde på hotell i Nacka och döm om vår förvåning när vi kom i hissen efter frukost första morgonen och vi träffade på fyra personer från vår lilla stad i hissen. Ja, så underligt det kan vara. Vi hade det jättetrevligt med våra söner. Alltså väninnan och hennes man har sina två söner i Stockholm och min son bor där också, grabbarna bor i närheten av varandra och det är ju himla bra för oss mammor. Vi var ute på shoppingturer och var ute på restaurang och käkade, det ena godare än det andra. Drack lite goda drycker gjorde vi också. Livet är härligt. Vi hälsade också på hos den minsta lilla nykomlingen i sonhustruns familj, ett litet gossebarn som ska fylla en månad snart.
Ja, det var en bra helg.
Idag har jag varit på möte och planerat tipspromenad som vi ska ha ihop med Kommunal.Kanske bäst att jag börjar med frågorna snart......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar