tisdag 3 november 2009

Blåst, Blåst, Blåst


Och då menar jag inte mig själv. Det blåser som fanken ute och det är svinkallt tycker jag. Jag är så himla frusen så jag måste ha fel på termostaten. I den här åldern ska man ju svettas istället.
Jag fick tända en bra i spisen, mannen hade laddat åt mig så det var bara att tända, fiffigt av honom.
Jag skulle egentligen gått till simhallen med väninnan i kväll, men jag kände mig inte så pigg så jag hoppade över det. Jag lagade lite mat istället, stuvad vitkål och isterband. Det blev rätt gott. Jag har också bytt gardiner i sovrummet, jag hade blommiga spetsgardiner där och det såg för somrigt ut så jag bytte. I morgon är det möte hela dagen så det är bäst at tjag går och lägger mig nu så jag orkar med i morgon och hjärnan är klar. Jag har letat på ett recept till fars dag på en god efterrätt som jag såg de gjorde på Tinas cookalong. Så den blir det på faderns dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar