onsdag 11 september 2013

Vart tar dagarna vägen...

Det kan man undra, nu har snart halva september gått och än har vi värmen kvar.
Det är ju i alla fall skönt, men svårt att klä sig.
I söndags fick vi besök av gullebarna och Tage en liten kort visit....himmel vad kul.
När den lille kötten fick syn på vårt hus så pekade han och sa : däj..däj och tittade på oss.
Han sprang in till sina leksaker och kollade så stereon vR kvar och allt som det brukar, ja käre nån vad härlig han är.
Jag frågade om han kom ihåg att han och farmor hade varit ihop hela veckan och vad vi gjort, han nickade och visade att v hade gungat.
Vi fikade lite sedan var det dags för dem att dra sig mot hufudstaden.
Jag sa till dem att jag ska nog aldrig se efter Tage en hel vecka mer....de bara tittade på mig...för det var så jobbigt att åka ifrån honom. Jag tjöt ända till Nyköping....
Klart att jag ser efter honom, hur mycket som helst.
I lördags var syster yster här med sina små töser, det var fullt hålligång hela eftermiddagen. Roligt, men jag förstår att hon har att göra. Den lilla hönan gick iväg ända till skolmatsalen och skulle inte vända tillbaka så Chrille fick bära henne tillbaka mot hennes vilja, hon vred sig som en ål, men tystnade så fort hon fick se en katt...hahaha...
Den här vecka har jag varit på flera möten och jobbat en halv dag, i morgon blir det jobb och på fredag förmiddag, sedan på fredagseftermiddagen är det möte  igen. Det blir det första mötet för mig med mina " nya" kollegor efter årsskiftet. Det ska bli kul.
I går kväll var min lilla brorsdotter här och vi hade en liten mysstund framför tvn. Vi åt lite korv med bröd och mumsade på lite godis. Min vän Karin kom en liten  stund och hälsade på också. Kul.
När mannen kom hem så skjutsade vi hem Susanna så hon slapp gå i mörkret. Vi tittade på Hollywoodfruarna, herre min je, vilka fula käringar......men rätt kul att se i alla fall. Vilken verklighet de lever i......
Nu ska jag ta och fixa till lite här  köket, plocka ur diskmaskinen och lite så där......
Ha en fin kväll......det ska jag ha hoppas jag......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar