lördag 7 september 2013

Nu var det läääänge sen

 
 
Världens bästa Tage
 
 
 
 
 

                                                      Kort till min väninna som fyller snart

Jag skrev något här.
Tiden bara flyger iväg. Semestern är slut och vi är igång och jobbar igen.
Jag har hunnit med att vara på personalkonferens i Malmö, det var jättebra. Vi fick en genomgång av bemötande mm av skådespelararen Lennart R Svensson. Han var jätteduktig,rolig och underhållande.
Vi var borta onsdag till fredag och på fredagen fick jag hem och bara slänga om kläderna, vi hade gäster fån Litauen här som vi skulle serva och ha kul med. Det var en stor Bayersk afton här i stan i dagarna två och deras orkester spelade där.
Vi hade jättetrevligt med dem. På fredagen var vi i öltältet på underhållningen hela kvällen och på lördagen hade vi lite mat och samkväm hos Sig o Annika först innan vi gick till tältet. Jag fixade maten och Gun-Britt bakade kaka till kaffet och Annika fixade till deras altan mm.
Helgen gick i flygande fläng.
På söndagen åkte jag upp till familjen Stenmark, jag skulle se efter Tage hela veckan när de jobbade.
Såååå himla roligt det var. Vi hade så mysigt om dagarna, lekte och promenerade och var i olika lekparker.
Det som gjorde mig mest ledsen var att han ramlade första dagen när jag skulle gå ut med honom och slog sig så han bet hål i tungan. Himmel vad rädd jag blev. Han grät en liten stund och innan jag såg var han hade slagit sig, jösses, det  var  jobbigt. Jag ringde till Per så han kom hem och under tiden ringde jag 1177. Men då hade Tage slutat gråta för länge sedan och visade glatt upp tungan för farmor. Så när Per kom så åkte vi och köpte glass som han smackade i sig. Usch, det var inte kul och jag kände mig så dum.
Men de andra dagarna hade vi så roligt och lekte och busade och vi fick in våra rutiner , det är underligt vad de små barnen förstår allt även om de inte kan prata så många ord. Vi förstod varandra så himla bra.
När vi gick i trappan så sträckte han upp sina små armar så jag kunde bära honom, jag är ju så jädra stel i skankerna, det visste han.
Veckan gick fort, alldeles för fort. På fredagen kom Chrille upp och vi var ute med Tage och lekte.
På lördagen var vi på storloppis i Huddinge och hittade en massa fina leksaker till lille Tage, bl.a ett litet garage med bilar till som han blev förtjust i. En liten rosa trehjuling för 30 kr som han körde omkring i, en grävmaskin och jag köpte 5 vinglas. Jättebilligt.
Sen har vi jobbat och grejat och haft möten och allt ...................
Men förra helgen var vi i Eksjö med Ekstams och var på Stadsfest och såg en hel massa artister, det var jättekul och vi hade det så lugnt och skönt. Vi såg Sven-Ingvars, Darin, Petra Marklund, Caroline af Ugglas, Linda Bengtzing, Sounds, Sean Magnus med många fler. Vi gick runt på de olika scenerna och vi till och med dansade en stund.
Det kom en redig regnskur så vi blev genomblöta, men det gjorde inget, det var kul ändå.
Idag har jag kokat lingonsylt och vi har städat på övervåningen , fy fasen vad dammigt det var....

Men nu så väntar jag på min lillasyster och hennes barn , de är och fiskar kräftor och de sa att de skulle komma hit ett tag.....Chrille cyklade upp till dem...så de kommer väl snart.
Ha en fin fortsatt dag....ååååå värmen är ju underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar