måndag 23 september 2013

Lycklighet är när....

man får en liten skypestund med lille Tage och det har jag precis haft.
Mannen jobbar natt den här veckan och han har gått och lagt sig en stund. Så jag ringde och kollade om jag kunde få en liten skype med snutten, det gick bra.
Sonen ringde på eftermiddagen och berättade att den lille Tage hade slagit i munnen så att en tand hade blivit lös. Hoppas nu att det inte blir nån fara med det utan att det går bra. Men Tage är ju så himla tålig....vi skypade och han sjöng lite för mig....häääärligt!
Då är det låååång väg till dem....när jag helst av allt skulle vilja springa dit på minuten .
I helgen har vi varit på kalas två gånger, både min väninna och ett av mina gudbarn har fyllt år.
Vi var i Strålsnäs i lördags kväll och blev bjudna på så god mat och dryck så vi blev knökamätta.

I söndags eftermiddag var vi på kalas hos gudsonen och då fick vi olika pajer och tårta så den här helgen har vi mumsat.
Ja, i fredags kväll fick jag för mig att jag skulle plocka äpplen hos den lilla rara brorsdottern och hennes sambo. När vi kom dit så satt de på sin fina altan och åt, min kära svägerska var där också och hon hade gjort så himla goda pajer, så då fick vi ju kvällsmat av dem....viken himlans tur man har ibland, så när jag skull eplocka äpplen så var det kolmörkt ute, men jag hittade . Vi fick låna ficklampa av dem.....så nu ska det bli mos och äppelkakor.
Jag fick päron av Anki så nu ska jag koka päronmarmelad, det är ju så gött.
I går på söndagen så delade jag ut reflex och demonstrerade en elcykel vid Parketten på tipspromenaden. Det var trevligt men det var ett jädrans skitväder, men det kom en del tappra tipspromenadsugan i alla fall.
Åh, det var inte dumt med elcykel, hade jag vetat det så hade jag köpt en sån.....jag har aldrig kunnat orka att cykla upp i backen från Mobil, men det gick som i ett nafs med elcykeln....
Ikväll har vi möte med arbetarekommunen och vi ska diskutera bostadspolitik, det blir intressant.
Jag har en himla huvudvärk, men jag får väl trycka i mig en hoper Alvedon så går det väl över.

Förra lördagen var vi på husvagnsmässa i Jönköping med Ekstams, det är alltid så kul. Vi hittade väl ingen som matchade precis de önskningar vi skulle vilja att en ny vagn skulle ha. Jag är ju rätt nöjd med den vi har.Det är ju så himla mysigt med husvagn...
Men vi var på A6 och handlaade lite också, men Henry fick så förgrömmat ont i sitt ben så han orkade knappt  gå runt där, så Chrille fick hämta bilen och vara lite färdtjänst så han slapp att gå så långt.
Den här veckan ska vi åka till Tyskland och gå på Volkswagen museum med Ekstams, det ska bli kul.
Vi åker på torsdag o kommer hem på lördag...
Nu ska jag ta och göra mig i ordning för mötet, kamma te mig lite o så......
Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar