måndag 6 augusti 2012

Jag säger som Karin...

Utflykt till Flickorna på skäret...

-käre nå´n vad tiden går fort.... Vi tyckte att vi hade sååå god tid på oss till allt som vi skulle hinna med, men tiden bara rusade iväg, den gör ju det när man har trevligt.
I Falkenberg var vi ju i en hel vecka, började med att åka till Ullared på måndagen, meeen vad mycket folk det var där. Vädret var ju inget vidare, det regnade inte men det var heller inget strandväder. Det var väl det som gjorde det. Läste sedan på FB att flera Boxholmare varit där. Jag träffade på en vän.
Jag fick nästan panik så mycket folk var det, men handlade gjorde vi i alla fall.
Vi åt och sedan for vi tillbaka till Skrea. På kvällen grillade vi korv.
Vi har hunnit med att se Falkenberg, Varberg, Halmstad och diverse småorter. Vi har cyklat , promenerat och ätit en hel massa gott.
Vi fick även besök av Ekstams söner, en kväll kom Erik och Veronica med vänner och stannade till på deras hemresa från en fin resa i Europa. I fredags kom  Björn och Alexandra och stannade över natt. Då grillade Henry och vi spelade spel och hade görkul.
En av dagarna var vi i Laxbutiken och åt laxbuffé, åååh, det var sååå gott!!
Vi har haft en underbar semester, det är tur att jag fått en loggbok av Karin så man kommer ihåg allt som vi gjort, minnet är kort i den här åldern.
Vi har ju diktat ihop en liten kriminalhistoria också, jag och Karin, den ska jag skriva ner....
Vi åkte hem på söndagsmorgonen så fort bommarna tillät, mannen och jag, för vi ville hem och träffa lille Tage  som tillbringat helgen här hemma hos oss. Men vi behövde inte haft så bråttom, de stannade kvar till kvällen. Jag trodde de ville åka hem så fort som möjligt , så vi skuýndade oss så vi i alla fall skulle kunna pussa lite på Tage, men nu fick vi ju en hel eftermiddag , härligt. Han är så himla go och glad.
Nu har jag två veckor kvar av semestern förutom några möten som jag ska på.
På torsdag ska jag åka upp till Lille Tage och hälsa på där...
Men idag blir det lugnt, mannen jobbar eftermiddag, jag ska fixa mina glasögon som gick sönder på semestern, tvätta och städa ur husvagnen....så den här dagen går nog den också.