fredag 17 augusti 2012

Nu är snart den här veckan gången....



Lite pyssel, konfirmationskortet...





Modern och jag...




Emma äter glass..





Tuva mumsar på chokladbollar





också, så fort det går....
Det har hänt ganska mycket den här veckan, både glädje och sorg. I lördags morse så ringde min lilla brorsdotter och de har drabbats av så stor sorg. Vad som har hänt vet jag inte om hon vill att jag ska skriva om här i min blogg, så det gör jag inte, men det är så hemskt så det finns inga ord till tröst.
Vi får försöka finnas här för dem om de vill komma och vara hos oss, de vet att vi finns för dem.

Mannen och jag var i alla fall på cruising i Tranås på lördagskvällen, det var en underbar kväll, ljummen och skön och bilar i 100 tals, läste i tidningen att det hade varit ca 1000 bilar under hela dagen i cortegerna. Vilka bilar det finns.....många minner om ens egen ungdomstid, raggarbilar osv. Fina jänkare och "gangsterbilar" och jag vet inte allt.
En del ungdomar kom i ombyggda volvos och spelade Eddie Meduza så det tjongade, men  blir ju riktigt glad av det. -"Skulle inte förvåna mig om vår lille brorsson dök upp i av de här"-sa jag till mannen och flinade, det är hans stil.
Efter ett par timmar så åkte vi hemåt och innan det så hade vi inhandlat oss en liten räkstubbe som vi inmundigade oss när vi kom hem.
Mannen var parkeringsvakt på söndagen också, så vi for till ett nytt matställe i Mjölby och åt en god buffé där, riktigt gott var det.
På kvällen så tog mannen cykeln och gav sig iväg och kom hem och hade kört omkull två gånger, han var uppskrapad och blåslagen...käre nå´n...
I tisdags var jag på möte och på eftermiddagen kom min kära moder och syster med barn på besök. De skulle fiska kräftor, alltså min bror och svåger, så damerna stannade hos oss. Tuva och jag gjorde chokladbollar till kaffet och det var en så fin eftermiddag att vi kunde vara ute, förresten har ju hela veckan varit vacker. Barnen lekte och vi viftade bort getingar och pratade. Tuva sprang in till grannflickan och lekte med henne och hennes hundar, jag ungar är ju för härliga ,inga krusiduller där inte.
I onsdags var jag i Linköping , jag blev bjuden på lunch hos en "gammal" jobbarkompis, vi har inte setts sedan vi hade avtackning för henne, vi var fyra stycken som träffades och pratade och hade jättetrevligt!
Chrille hade fått en tid hos vår massös med sina onda axlar och allt som blev när han körde omkull, så vi åkte tillsammans hem. Han hade lämnat in sin cykel också till reparation...
När han var klar så åkte vi till IKEA och köpte lite bröte, jag ville ha en lång hylla i badrummet och det har jag köpt nu och mannen skruvat fast den, samt lite annat smått och gott, ja som det blir på IKEA.
Jag hann även med en tur in på Panduro och handla lite papper och lim mm.
Igår på torsdagen var det ju så himla härligt väder... jag satt ute hela dagen och sov flera gånger om...magen krånglade lite, så det var tur att jag inte hade något inplanerat.
Idag fyller Henry så då ska vi på kalas i kväll, på söndag är det konfirmation....min gudson konfirmeras.
Hoppas nu att det blir lika vackert idag som igår, jag pysslade lite igår och tänkte göra det idag också...
Bakade thekakor igår kväll som blev riktigt goda, hade ju latat mig så mycket så det var bäst att göra nåt matnyttigt...
Ha det gött och ta vara på varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar