fredag 2 december 2011

Hemma igen......

En fin bild som jag har som underlag på mina kort ibland...


Så himla skönt!! Fick åka hem i onsdags eftermiddag, febern hade gått ner och de visste vad för slags antibiotika som jag ska ha, i tablettform nu i 2 veckor. Jag är sjukskriven i två veckor så jag hinner vila upp mig, det kanske behövs.
Jag låg ju inte i sjön på sjukhuset precis, eget rum och uppassad hela tiden, men hemma är hemma.
Nu ser jag fram emot att kunna orka med att "jula" lite i min takt hemma. Göra några julkort skulle ju också sitta på sin plats. Har bara gjort 4 stycken än och jag brukar skicka ca 30, men jag behöver ju inte göra alla själv.
Idag ska mannen till tandläkaren och jag ska bara gå här och mysa lite.
Mannen hittade inte våra adventsstaker, jag hann ju inte sätta upp dem innan jag blevinlagd. Jag brukar alltid sätta upp dem flera veckor i förväg, men inte i år. Det misstaget ska jag aldrig göra om, härefter så ska de upp minst två veckor i förväg. Men nu är de hittade och uppsatta alla i alla fall. Skulle behöva någon finare i köket i fönstret, kanske en stjärna eller nå´t. Vi får väl ta oss en lusttur mannen och jag och fixa det, jag ser det som en lusttur och han som en onödighet ibland...men bara vi fikar gött så blir han glad.
Igår så var svärfar här och tittade till mig, vi fikade lite och när han gick hem så började det skymma och klockan var bara 15,10, käre nå´n....
Nehej, nu är det medicindags.....ska ta kontakt med min väninna Karin idag och höra om hon är redo... för sin kamrat....
Ha en fin dag allihopa......Trevlig 2:a Advent.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar