måndag 12 december 2011

Tillbaka på jobbet igen....

Tomteskumsfudge som jag kokade i går kväll...

Bordet efter vi ätit upp på förjulen...

och det kändes skönt. Blev visserligen trött som en gris, men det var ju första dagen idag efter 14 dagars sjukskrivning så det var väl inte så underligt.
Den lille rare mannen skjutsade mig i morse till jobbet, jag skulle nämligen ha med mig 30 kartonger med ost och det var omöjligt att ta på tåget. Nu skäms jag nästan, men jag hittar knappt till jobbet med bil, åker ju alltid tåg och buss och spårvagn från ett annat håll....men han körde så bra så..
I helgen har vi varit på lite förjul hos gullebarna, det var jättetrevligt. Vi hade lite klappar med oss och sedan åt vi lite julmat och myste med småprat och allmänna trevligheter. Det gick ju bra att fira så här lite innan också.
Jag hade bakat lite kakor och bullar till dem för det önskade de sig, bra med sådana julklappar. Samt att jag gjorde en whiskeysenap som blev så himla god, stark och söt med en behaglig smak av whiskey. Den ska jag göra igen och ge till en trevlig arbetskamrat som uppskattar sådana gåvor.
På onsdag har jag fått ny tid till kontraströntgen igen, hoppas nu att det är bra så jag snart kan bli av med katetern. Det vore en bra julklapp.
Nu när jag varit hemma från jobbet ås har jag bara vilat och läst en hel mass, den senaste jag läste var-"Jag är Zlatan Ibrahimovic"-, den var inte dum måste jag säga. Han är en speciell kille men oerhört fokuserad, jag har alltid gillat honom.
I morgon är det Lucia och vi ska fira med Lussekaffe på jobbet, det brukar vi göra och det är så trevligt.
Ikväll har jag varit på träff med kamrater i politiken och vi har ätit julbord, det var jättegott, men det är ju precis odugligt att äta så här sent.
Nu ska jag titta på "Den som dräper", det är bra men otäckt....
God natten på er alla och ha en fin tisdag i morgon....

1 kommentar:

  1. Hoppas att kontraströntgen går bra och att du får bra resultat.

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera