torsdag 14 oktober 2010

Så himla fort veckorna


går. Tycker inte det är länge sedan det var fredag. Förra veckan var jag ju i Stockholm från tisdag till lördag. Vi var på personalkonferens på Globen, det var jättebra. Allra allra bäst var när Per Holknekt var där och berättade om sitt liv. Inte ett öga var torrt tror jag. Vilken man! Det mesta var bra, men vissa saker bara tar tag i en. På torsdags eftermiddagen var konferensen slut och jag drog iväg med min väska till sonen. Där väntade Susanna på mig så vi skulle åka in till city och shoppa lite. Det gjorde vi, vi drog iväg och vi tyckte vi var borta en liten stund bara, men vips hade det gått 4 timmar!!! Vi sov över hos Per och Lollo, det var jättetrevligt. Lollo hade sin väninna hemma från Egypten så hon for till henne på fredagen. Susanna och jag gav inte upp på fredagen heller, vi tog bussen till Farsta Centrum och hittade lite mera smått och gott. Dit kom Per sedan och fikade med oss, se´n åkte vi med honom tillbaka. På kvällen tog vi ett glas vin innan vi åkte in till stan för att äta lite gott. Per hade köpt några oktoberöl på systemet, men de smakade as, så han fick hälla ut tre stycken. Vi åkte in till Kikis , tror jag att det hette, och tog en drink innan vi gick till Jensens Boefhus och åt. På tal om att äta gott, så var vi med jobbet på en liten restaurang på söder som hette Hosteria Tre Santi, italiensk mat. Maten var underbar!!! Dit vill jag gärna gå tillbaka.
På lördagsförmiddagen var det dags för festpumorna att åka hem. Vi åkte med Swebus till Linköping, sen kom gubbarna och hämtade oss.
På lördag är det meningen att Susanna och jag ska göra lite julkort, det ser jag fram emot. Så får vi äta lite gott på kvällen sen, jag tänkte bjuda på plankstek, hoppas att de gillar det.
Nu kommer nog mannen snart hem hoppas jag, de skulle nog inte jobba hela natten i natt. Varför vet jag inte. Men jag ska upp tidigt och jobba i morgon, på eftermiddagen ska jag vara politiker. Det ska bli kul.
Nu är ju valet över och det ska sättas ihop nämnder och dylikt, det ska bli spännande och se hur det blir.
Godnatt på er om det nu är någon som läser det här.....

1 kommentar:

  1. Tack för dina ord. Uppskattar det jättemycket:)
    Ha en fortsatt go helg!
    Kram Tesa

    SvaraRadera