lördag 14 augusti 2010

Semestern är nu sluut


och vardagen är igång igen, det var inte så tråkigt som jag trodde det skulle bli. Det var kul att komma tillbaka till jobbet igen. Det har varit två absolut lugna veckor, alldeles för lugna för min smak. Kanske det var lika bra för efter vår underbara resa till Koh Samiu så var jag fortfarande lite förkyld. Jag kände när jag höll på att jobba att det inte stod rätt till i ansiktet när jag böjde mig, så jag ringde till vårdcentralen och fick komma dit. Naturligtvis så hade jag bihåleinflammation och jag fick penicillin, rinexin och mollipect. Så nu känner jag att det går åt rätt håll igen.
Vår resa till Thailand var bra, men vi blev lite sjuka, jag blev förkyld och väninnans man blev förkyld, men värst var det för barnen, sista veckan på fredagen så insjuknade de i feber, 40 grader och det höll i sig i 5 dagar för den minste av dem. Han fick ligga på sjukhus en natt så att febern gick ned. Det var ju ingen rolig avslutning på den annars lyckade semestern.Allra helst inte för barnen. Vi vuxna klarar oss ju, det är ju mycket roligare att ligga under en kokospalm och vara förkyld än ligga hemma i sängen eller soffan.
Nu har mannen och jag bestämt att vi ska åka i februari igen. Åhhh, vad kul det ska bli. Jag älskar Thailand, det finns inget som går upp mot det landet. Det är enkelt, trevligt och varmt och skönt att leva där.
Häromdagen fick jag reda på att min "gamla" väninna hade fått kontakt med sin "gamla" väninna igen och att de har börjat umgås och jag är så glad för deras skull. Livet har sina kringelikrokar och man blir inte jämt klok på det , men det är så det ska vara.

1 kommentar:

  1. Vänner är som stjärnor, det är inte alltid man ser dem, men de finns alltid där.

    SvaraRadera