måndag 30 augusti 2010

En toppenhelg!!

I helgen har jag och min väninna varit i Stockholm hos sonen och haft det jättebra. Vi har shoppat och shoppat och fikat och fikat. I fredags när vi kom upp så gjorde vi sta´n först i flera timmar och gick på restaurang "London" och åt lite god mat efter det. När vi var klara så tog vi tunnelbanan till sonen. När vi satt där på t-banan kom det in ett ungdomsgäng och satte sig bredvid oss. Rätt vad det var så frågade en av killarna varför vi såg så glada ut? Vi trodde först att han var ironisk, men jag svarade-" Vi är här på semester och har ju fått lön och shoppat upp alltihop"-
När min väninna sa någonting så frågade han om vi var från östergötland. Det var vi ju förstås, då berättade han att hans far var från östergötland, typ Boxholm. Vi blev då jättefulla i skratt och frågade vem hans far var. Då visade det sig att jag var skolkamrat med hans far och klasskompis med hans farbror. Världen är bra liten.
På fredagskvällen hade sonen fixat kräftor till oss och en flaska vitt vin. Vi åt kräftor och vitt bröd med ost och drack upp flaskan med vin, kollade på Dobbidoo sedan somnade vi gott. På lördagen fortsatte vi vårt shoppande, men då åkte vi till Farsta Centrum och var där hela dagen. Jag köpte mig en jättefin prickig kappa som jag ska ha, nästan så jag önskar att det ska bli lite kallare snart...
På kvällen var vi på Globen på konsert, Kommunal firade 100 år där och det var massor med bra artister som uppträdde.Sonen och sonhustrun var med oss till Globen. På söndags förmiddagen var vårt äventyr över och vi satte oss på Swebussen hemåt igen, nöjda och glada, Jag tror att både son och sonhustru tyckte det var kul att vi varit hos dem även om sonhustrun sa att hon hade tinnitus eftersom vi hade tjåkat så dant ....
Idag har jag varit på 4-årskalas, det var också mycket trevligt. Vi har ätit tårta och kakor och spindelmannen var med hela tiden ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar