lördag 19 september 2009

Lördag, lite shopping


Så himla härligt med lördag och veckoslut igen. Solen skiner så det värker i ögonen och det är varmt och skönt. Jag och väninnan med son har varit i Linköping och shoppat. Det var alldeles knökafullt med folk på gatorna. Inne i stan var det en matmarknad, internationell sådan och det var verkligen trevligt. Vi var ju absolut tvungna att smaka lite i stånden innan vi åkte vidare till IKEA, där var det precis lika mycket folk, himmel, har inte folk nå´t annat för sig en lördag, tänkte jag, Men vad tusan vi är ju lika dumma vi som drar iväg på shopping en så fin dag.Men nu är vi hemme igen med lite inhandlade nödvändigheter. Nya gardiner, en skööön tröja och lite smink.
Ikväll blir det pizza, sonen är hemma på besök och han gillar pizzan härifrån vår lokala pizzeria. Igår åt vi plankstek, det är inte så dumt det heller. Mannen är hos väninnans man och hjälper honom att lägga taket. Själv är jag helt slut efter stadsäventyret och behöver vila lite, tror att jag har en förkylning på g, bara det inte är svinet.
Men nu ska jag ta och koka mig lite kaffe och sätta mig i soffhörnet en stund och pusta ut. Imorgon tänker jag gå och rösta i kyrkvalet. Ser det som min medborgerliga plikt. Det tar ju bara en kvart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar